دکتر مریم شریفی
Search
Close this search box.
بیماری های پستان

بیماری های پستان

بیماری های پستان

در این مقاله می خواهیم به بیماری های پستانی نیازمند بررسی بپردازیم.

خانم دکتر مریم شریفی، جراح ومتخصص سرطان سینه توصیه می نمایند که برای انجام جراحی پروتز سینه عجله نکنید زیرا انتخاب پروتز سینه مناسب برای انجام جراحی زیبایی سینه می توانید نقش خوبی را در نتیجه این جراحی در پی داشته باشد. برای دریافت راهنمایی بیشتر می توانید با استفاده از راه های ارتباطی زیر با دکتر شریفی جراح زیبایی سینه در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی

شماره تماس 021-22784592

ترشح از نیپل

در 4.5 درصد از بیمارانی که جهت بررسی بیماری های  پستانی به پزشک مراجعه می کنند ترشح از نیپل دیده می شود که 48 درصد آن خود به خودی و 52 درصد آن در اثر تحریک بروز می نماید به طور کلی ترشحی که خود به خودی نباشد ، اهمیت پاتولوژیک ندارد.

اگر ترشح نیپل با تحریک توسط خود بیمار روی دهد ، تدبیر درمانی آن مطمئن ساختن بیمار و آموزش به او جهت ترک دستکاری نیپل است.احتمال همراهی ترشح خود به خودی نیپل با یک مشکل زمینه ای پاتولوژیک بیشتر از ترشح تحریک شده است اگر چه ترشح خود به خودی نیپل یک یافته ی آزار دهنده است اما کمتر با کارسینوم همراه است .

ترشح از نیپل ممکن است به علت یک پروسه نئوپلاستیک یا غیر نئوپلاستیک باشد که پروسه های غیر نئوپلاستیک شامل گالاکتوره ، تغییرات فیزیولوژیک ناشی از مانیپولاسیون مکانیکی ، وضعیت پاروس ، ماستیت دور مجرا ، آبسه زیر آرئول ، تغییر فیبروسیستیک و اکتازی مجرای پستانی می باشند .

بیماری های پستان
بیماری های پستان

مهمترین ویژگی های ترشح

  • ماهیت ترشح (سروزی ، خونی ، شیری )
  • همراهی یک توده
  • یک طرفه یا دو طرفه بودن
  • مجرای منفرد یا متعدد
  • ترشح خود به خودی
  • ارتباط با قاعدگی
  • بروز ترشح پیش از یائستگی یا پس از یائستگی
  • مصرف داروهای هورمونی

نکروز چربی

نکروز چربی پستان نادر است اما از نظر کلینیکی حایز اهمیت است زیرا باعث ایجاد توده ای همراه با رتراکشن پوست یا نیپل می شود که از کار سینوم غیر قابل افتراق است .به نظر می رسد که تروما علت ایجاد کننده ی آن باشد هر چند فقط نیمی از بیماران سابقه ی آسیب به پستان را ذکر می کنند.

آبسه پستان مرتبط با شیردهی

عفونت در بافت پستان نادر است مگر این که در دوران شیردهی باشد .ماستیت شیردهی از طریق انتقال باکتری شیردهی و عدم رعایت بهداشت ایجاد می شود ارگانیسمی که به طور شایع در ماستیت یا آبسه شیردهی یافت می شود استافیلوکوک طلائی است .در صورت تشخیص ماستیت ، فشار با دست ، تجویز آنتی بیوتیک و ادامه شیردهی توصیه می شود در مراحل اولیه عفونت را اغلب می توان در حالی که شیردهی ادامه دارد با آنتی بیوتیک به مدت 10-7 روز درمان کرد .پیشروی ضایعه به سمت تشکیل یک توده موضعی همراه با بروز علایم موضعی و سیستمیک عفونت ، نشان دهنده وجود آبسه است که باید تخلیه شده و شیردهی قطع گردد.

آبسه غیر مرتبط با شیردهی

ندرتاً ممکن است عفونت یا آبسه در زنان جوان یا میانسال غیر شیرده تشکیل شود.رویکرد فعلی به این آبسه ها محافظه کارانه است. آبسه مشکوک باید به وسیله ی سونوگرافی مقدماتی جهت بررسی از نظر وجود توده التهابی چرک ، حفره منفرد یا آبسه ی چند حفره ای مورد بررسی قرار گیرند .

بیماری های پستان
بیماری های پستان

اختلالات مربوط به بزرگ کردن سینه

در ایالت متحده سالانه حدود 4 میلیون زن تحت عمل ماموپلاستی جهت بزرگ کردن سینه  قرار می گیرند.پروتز سینه معمولاً زیر عضله ی پکتورالیس یا در بافت زیر جلدی قرار داده می شوند .بیشتر پروتزها از یک لایه خارجی سیلیکونی ساخته شده و با ژل سیلیکون یا سالین پر می شوند .عوارض ایمپلنت های پستانی قابل ملاحظه است .

تقریباً 60-10 درصد بیماران دچار جمع شدگی کپسول یا تشکیل اسکار در اطراف ایمپلنت میشوند که به سفتی و تغییر شکل پستان منجر می شود. ممکن است دردناک باشد و گاهاً برداشتن ایمپلنت و کپسول ضرورت یابد پارگی ایمپلنت ممکن است در 10-5 درصد زنان روی دهد خروج ژل از کپسول از پارگی شایع تر است .هنگامی که شواهدی از علایم همراه ، یا پارگی ایمپلنت دیده نمی شود برداشتن آن ضرورتی ندارد. زیرا خطرات ناشی از برداشتن ایمپلنت احتمالاً از خطر نگه داشتن آن بیشتر است .

برخی از مقالات مرتبط عبارتست از :

پروتز سینه 

لیفت و پروتز سینه

انواع پروتز سینه 

جراحی زیبایی سینه

جراحی پروتز سینه 

راه های ارتباطی با دکتر شریفی جراح زیبایی سینه

021-22784592

 پیج اینستاگرام

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *