دکتر مریم شریفی
Search
Close this search box.
تکنیک های جراحی سینه

انواع برش در جراحی زیبایی سینه

یکی از موارد جراحی زیبایی، جراحی زیبایی سینه می باشد. بیمار کاملا حق دارد بداند پزشک او از چه تکنیک های برای جراحی سینه اش استفاده می کند اما هر تکنیکی برای هر بیماری با بیمار دیگر متفاوت است. تکنیک های رایج ماموپلاستی معمولا به شکل خط T هستند که سینه را هم بالا می برد و هم از اطراف جمع می کند. امروزه تکنیک های جدیدتری به وجود آمده که طبق آن فقط خط برش عمودی در بدن بیمار باقی می ماند. این تکنیک ممکن است برای یک سری از بیماران ایده آل باشد و نتایج خوبی داشته باشد ولی برای یک سری از افراد که سینه های بزرگ تری دارند جوابگو نیست و نتایج خوبی به همراه ندارد.

شما عزیزان می توانید با مشاوره از دکتر مریم شریفی جراح و متخصص پستان و زیبایی سینه بهترین روش را جهت انجام جراحی های سینه انتخاب کنید. جهت دریافت تعیین وقت قبلی از دکتر مریم شریفی می توانید از راه های ارتباطی زیر با پزشک جراح زیبایی سینه در تماس باشید.

پیج اینستاگرام

شماره تماس: 22784592

پروتز سینه

امروزه جراحی های متفاوتی در رابطه با زیبایی سینه انجام می شود که شایع ترین آنها در مورد سینه های کوچک، بزرگ کردن آنها توسط پروتز سینه می باشد که بهترین نوع پروتز پروتز سیلیکونی می باشد. انواع پروتزها و تکنیک های مختلفی وجود دارد که جراح با توجه به وضعیت آناتومیک بیمار، سن، موقعیت و شرایطی که دارد یکی از این روش ها را انتخاب می کند. اینکه چه پروتزی، در چه ناحیه ای ، با چه تکنیکی و با چه شکلی گذاشته شود همگی برعهده پزشک معالج می باشد.

لیفت سینه

یکی دیگر از اقداماتی که امروزه خصوصا ده سال اخیر پیشرفت زیادی کرده است لیفت سینه می باشد. این روش در سینه های بزرگ با حجم و وزن بالا و افتادگی زیاد انجام می شود که پزشک با تکنیک های متفاوتی لیفت سینه را انجام می دهد.

لیفت سینه

ماموپلاستی

اکثر خانم ها با مسله بزرگی و کوچکی پستان درگیر هستند. گاهی بزرگی سینه می تواند بسیار مشکل ساز شود حتی گاهی ممکن است باعث آرتروز گردن نیز شود. که می توان با استفاده از ماموپلاستی آنها را کوچک زیبا و متناسب کرد.

تکنیک های جراحی سینه
تکنیک های جراحی سینه

انتخاب بهترین روش جهت کوچک کردن سینه

برای کوچک کردن سینه روش های مختلفی وجود دارد. پزشک با توجه به حجم سینه بهترین روش را انتخاب می کند. گاهی اوقات سینه حجم مناسبی دارد و فقط افتادگی دارد که در این مواقع از لیفت سینه استفاده می شود. بدون اینکه حجمی از سینه برداشته شود فقط لیفت می شود و فرم مناسبی پیدا می کند. گاهی اوقات سینه افتادگی دارد و نیاز است تا حجم 500 گرم تا 1 کیلوگرم برداشته شود در این روش از برش عمودی یا مدیال پدیکول استفاده می شود . گاهی سینه ها افتادگی بسیار زیادی دارد که این افتادگی بیش از 40 سانت می باشد در این موارد از روش فری نیپل استفاده می شود. در این روش ناحیه هاله پستان جدا می شود سینه جراحی می شود سپس هاله در ناحیه جدید گذاشته می شود.

چهار تکنیک اساسی جراحی بزرگ کردن سینه

بر اساس گزارش انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، عمل جراحی بزرگ کردن سینه پرتکرارترین و پر متقاضی ترین عمل جراحی در میان عمل های جراحی زیبایی است که در ایالات متحده انجام می شود. از حدود 1.8 میلیون عمل جراحی زیبایی انجام شده در سال 2016، عمل جراحی بزرگ کردن سینه با 290467 مورد عمل انجام شده که 4 درصد نسبت به سال 2015 افزایش داشته، در صدر این فهرست از عمل های جراحی زیبایی قرار دارد (همچنین عمل لیپوساکشن نیز با 235236 مورد عمل انجام شده، در رتبه ی دوم قرار دارد).

در انجام تمامی این هزاران جراحی سینه، جراحان معمولاً یکی از چهار تکنیک جراحی سینه ای را که در ادامه برای شما آورده ایم را به کار می گیرند. جراحان زیبایی اصولاً بر اساس آناتومی بیمار و اهداف، خواسته ها و نتیجه ی مورد انتظار بیمار، همچنین عمل و تکنیک جراحی ای که کمترین جای زخم قابل مشاهده را بر جای می گذارد، در رابطه با عمل جراحی زیبایی سینه های بیمار برنامه ریزی های لازم را انجام می دهند.

جراحی بزرگ کردن سینه

چهار تکنیک برای ایجاد برش در جراحی سینه

هیئت جراحان زیبایی آمریکا این چهار تکنیک اصلی را برای ایجاد برش در جراحی بزرگ کردن سینه ارائه داده و مورد تأیید قرار داده است. در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با این تکنیک های ایجاد برش در جراحی سینه می پردازیم.

تکنیک ایجاد برش در خط چین زیر پستان:

در این روش، جراح زیبایی برش کوچکی در خط چین موجود در قسمت زیر پستان (جایی که خط بین سینه و قفسه ی سینه وجود دارد) ایجاد می کند. مزایای این تکنیک ایجاد برش این است که این نحوه ی برش به جراح شما اجازه می دهد تا نقطه ی دسترسی وسیع تری برای قرار دادن ایمپلنت همراه با دقت و آزادی عمل بیشتری داشته باشد. علاوه بر این، جای زخم باقیمانده (به طور کلی حدود 2.5 تا 5 سانتی متر طول دارد) می تواند در زیر چین سینه پنهان شده و در حالت عادی از دید خارج باشد.

تکنیک ایجاد برش پری آرئولا:

این روش جراحی سینه نیاز به ایجاد برش در نزدیکی لبه ی خارجی آرئولا دارد. به این ترتیب، جای زخم تا حدودی با پیشرفت رنگدانه های طبیعی آرئولا و بقیه ی پوست روی پستان محو و کمرنگ می شود. جراحان زیبایی به ویژه در مواردی که قرار باشد به طور همزمان و همراه با عمل بزرگ کردن سینه ها، جراحی لیفت کم تا متوسط سینه را نیز انجام دهند، اغلب این تکنیک را برای انجام جراحی سینه ترجیح داده و به کار می گیرند.

تکنیک ایجاد برش در قسمت زیر بغل:

در این تکنیک جراحی سینه، جراح یک برش کوچک در قسمت زیر بغل بیمار ایجاد خواهد کرد. ایمپلنت سینه توسط جراح با استفاده از ابزار جراحی و یک دوربین مخصوص از طریق این برش در زیر پوست بیمار قرار داده می شود و سپس به سمت سینه انتقال داده می شود. این روش یک اسکار کوچک در محل برش باقی می‌گذارد که به دلیل قرار داشتن در قسمت یزر سینه از دید مستقیم خارج است، اما پوست روی خود سینه بدون اسکار باقی می‌ماند.

تکنیک ایجاد برش در قسمت ناف:

در این تکنیک جراحی سینه، یک برش در قسمت بالای ناف فرد ایجاد می شود و ایمپلنت ها از طریق این برش در زیر پوست بیمار قرار می  گیرند و سپس به سمت پستان حرکت داده می شوند تا در جای مناسب خود قرار بگیرند. تکنیک ایجاد برش در قسمت ناف، کمک می کند که هیچ اسکاری بر روی خود سینه ایجاد نشود و تنها یک اسکار کوچک درقسمت بالای ناف فرد ایجاد می شود که در حالت در دید قرار ندارد.

فواید و معایب جراحی زیبایی سینه

لیفت سینه بهترین روش جراحی سینه می باشد زیرا نتیجه کار بسیار عالی می شود. در روش عمودی با برش عمودی که در سینه های متوسط و بزرگ ایجاد می شود امکان تشکیل چروک هایی زیر سینه وجود دارد که پس از مدتی این چروک ها از بین می روند اما اگر در یکسال از بین نرود بیمار ممکن است نیاز به جراحی مجدد پیدا کند. یکی از مشکلاتی که نیز در روش فری نیپل وجود دارد این است که توان شیردهی و حس نوک سینه از بین می رود.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *