دردهای سینه

درد سینه یک درد بسیار رایج در زنان می باشد که معمولا در تمامی گروه های سنی به خصوص زنانی که هنوز به طور منظم دوره قاعدگی را دارند، رخ می دهد. سینه یک عضو بسیار فعالی می باشد و نسبت به بسیاری از تغیرات بدن حساس می باشد. سینه نسبت به تاثیرات که از محیط بیرون به محیط درون بافت حساس می باشد. مانند خوردنی ها، نوشیدنی ها و مصرف  انواع داروها. بنابراین ناراحتی در ناحیه سینه، درد سینه و تیر کشیدن در اکثر مواقع فقط موجب کلافگی و ناراحتی می شود.

شما عزیزان می توانید با مشاوره از دکتر مریم شریفی جراح سینه بهترین روش را جهت دردهای سینه را انتخاب کنید. جهت دریافت تعیین وقت قبلی از دکتر مریم شریفی می توانید از راه های ارتباطی زیر با پزشک جراح زیبایی سینه در تماس باشید.

پیج اینستاگرام

شماره تماس: 22784592

آیا درد پستان نشانه سرطان سینه است؟

درد سینه معمولا به تغیرات به وجود آمده در محیط داخلی بافت سینه مربوط می شود. درد سینه را معمولا نشانه ای از سرطان سینه در نظر گرفته نمی شود اما گاهی هم ممکن است سرطان سینه موجب درد در ناحیه سینه شود.

دلایل درد سینه

معمولا دو دلیل اصلی و عمده در بروز درد و ناراحتی سینه در طول دوره زندگی زنان وجود دارد.

• یکی از علل مهم دردهای سینه (ماستالژیا) در زنان، مربوط به دوره قاعدگی و تخمک گذاری آنان است. این دردهای دوره ای معمولا در زمان قاعدگی و حول و حوش دو هفته بعد از شروع آن، یعنی زمان تخمک گذاری رخ می دهند. یکی از علل مهم این دردها در این زمان نوسانات سطح هورمون های زنانه می باشد.
  • دسته دوم دردها دردهای غیردوره ای می باشد. این دردها در هر زمانی از ماه، ممکن است عود کند و ربطی به دوره قاعدگی و تخمک گذاری فرد ندارند. این دردها در اثر ایجاد بیماری های پستان مانند کیست، التهاب و توده های دیگر به وجود می آیند و نیازمند چکاب دقیق می باشد.
دردهای سینه

درمان دردهای سینه

• کاهش سطح هورمون ها یکی از درمان های موثر در برطرف سازی این مشکل است. گاهی قطع قرص ال دی و… تنها راه موثر می باشد. استفاده از سوتین مناسب و راحت یکی دیگر از راه های کاهش ناراحتی های سینه در زنان است.
  • مصرف ویتامین E به شکل قرص یا مصرف مواد غذایی حاوی این ویتامین مانند آجیل، گوشت و میوه و سبزیجات کمک موثری در برطرف سازی درد سینه در تعدادی از زنان دارد.
  • مصرف داروهای مسکن و دوش آب گرم در زمان درد یا استفاده از کیسه آب گرم کمک موثری در کاهش درد های سینه دارد.
  • دوری از دود سیگار در تمام مراحل زندگی از ابتلا به بیماری ها و یا مشکلات بدن جلوگیری می کند.
  • دوری از استرس و تنش های روحی دوری

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورت بروز درد در ناحیه خاص و مشخصی از سینه، از بین نرفتن و ثابت بودن درد، تشدید درد موضوع حتما باید با پزشک متخصص سرطان سینه، متخصص زنان یا پزشک معالج درمیان گذاشته شود. در صورت تداوم درد بهتر است به منظور تشخیص ضایعات پستانی از سونوگرافی به منظور تشخیص، استفاده شود.