دکتر مریم شریفی
Search
Close this search box.
روش-های جراحی سینه

معرفی انواع جراحی زیبایی سینه

انواع جراحی زیبایی سینه شامل پروتز سینه، لیفت سینه (ماستوپکسی) و ماموپلاستی (کوچک کردن سینه) و تزریق چربی به سینه است. از این روش‌ها برای بهبود شکل و ظاهر سینه استفاده می‌شود. با استفاده از این روش‌های جراحی‌ می‌توان اندازه، شکل، تقارن و افتادگی سینه را بهبود بخشید.

انواع جراحی زیبایی سینه

انواع جراحی‌های زیبایی سینه

پروتز سینه، لیفت سینه (ماستوپکسی)، ماموپلاستی (کوچک کردن سینه) و تزریق چربی در سینه از انواع عمل‌های زیبایی سینه هستند.

پروتز سینه

پروتز سینه که به آن بزرگ کردن سینه یا ماموپلاستی نیز گفته می‌شود، یک عمل جراحی است که برای افزایش سایز و بهبود شکل سینه‌ها انجام می‌شود. این روش در میان افرادی که تمایل دارند سینه‌های بزرگ‌تری داشته باشند یا می‌خواهند حجم سینه‌های از دست رفته را به دلیل عواملی مانند بارداری، کاهش وزن یا افزایش سن بازگردانند، کاربردی است.

در طول عمل جراح، پروتز یا ایمپلنت‌های سینه را در زیر بافت یا ماهیچه‌های سینه قرار می‌دهد. ایمپلنت‌ها در اندازه ، شکل و مواد مختلف از جمله ایمپلنت‌های سیلیکونی یا نمکی موجود هستند. انتخاب نوع ایمپلنت و روش کاشت بستگی به اهداف فرد، نوع بدن و توصیه جراح دارد.

بیشتر بخوانید: جراحی زیبایی سینه

انواع جراحی_های زیبایی سینه

لیفت سینه (ماستوپکسی)

لیفت سینه یا ماستوپکسی یک روش جراحی است که برای رفع افتادگی سینه کاربرد دارد. با گذشت زمان، عواملی مانند بارداری، شیردهی و افزایش سن می‌توانند منجر به از دست دادن سفتی سینه و تغییر موقعیت پستان به سمت پایین شوند. لیفت سینه می‌تواند به بازیابی ظاهر به سینه‌ها کمک کند.

در طول لیفت سینه، پوست اضافی برداشته شده و بافت سینه تغییر شکل داده می‌شود تا سینه‌ها بالاتر، بر روی دیواره قفسه سینه قرار بگیرند. جراحی لیفت سینه می‌تواند تقارن سینه را بهبود بخشیده، موقعیت قرارگیری نوک سینه را اصلاح کند و سینه‌ای سفت‌تر را به وجود آورد. توجه به این نکته مهم است که لیفت سینه تغییر زیادی در اندازه سینه ایجاد نمی‌کند، بنابراین افرادی که به دنبال سینه‌های بزرگ‌تر هستند می‌توان ترکیب لیفت سینه را با بزرگ کردن سینه برای آن‌ها در نظر گرفت.

بیشتر بخوانید: پروتز سینه اشکی

 ماموپلاستی (کوچک کردن سینه)

ماموپلاستی که به عنوان کوچک کردن سینه نیز شناخته می شود، یک عمل جراحی است که با هدف کاهش اندازه و تغییر شکل سینه ها انجام می‌شود. کوچک کردن سینه معمولا به دلایل پزشکی انجام می‌شود، زیرا سینه‌های بیش از حد بزرگ می‌توانند باعث ناراحتی فیزیکی مانند کمردرد، گردن درد و… شود.

در طی جراحی کوچک کردن سینه، بافت، چربی و پوست اضافی سینه برداشته می‌شود تا اندازه سینه متناسب‌تر شود. جراح بافت باقیمانده سینه را تغییر شکل داده و نوک پستان و آرئول را در موقعیتی بالاتر قرار می دهد. هدف ایجاد سینه‌های کوچک‌تر و سبک‌تر است که نسبت بهتری با بدن فرد دارد.

انواع عمل_های زیبایی سینه

تزریق چربی در سینه ها

در این روش ابتدا چربی از نواحی مختلف بدن که برجستگی زیادی دارد با استفاده از لیپوساکشن برداشته می شود و سپس این چربی آماده شده در زیر بافت چربی پوست سینه تزریق می شود. در تکنیک های جدید چربی ها وارد نسج سینه نمی شود. با توجه به اینکه از چربی خود بدن فرد استفاده می شود این عمل با نتایج بسیار خوب و زیبایی همراه است، اما عملی طولانی تر و با مراقبت های خاص را دارد.

بیشتر بخوانید: کیست سینه

نتیجه‌گیری

انواع جراحی زیبایی سینه این امکان را برای شما به وجود می‌آورد تا ظاهر سینه‌های خود را بهتر کرده و اندازه، شکل، تقارن و افتادگی را برطرف کنید. پروتز سینه یا بزرگ کردن سینه برای افزایش سایز سینه و بازیابی حجم انجام می شود. جراحی لیفت سینه سینه های آویزان را بالا می برد و شکل آن ها را تغییر می دهد. ماموپلاستی یا کوچک کردن سینه، اندازه سینه ها را کاهش می دهد و شکل سینه ها را برای کاهش ناراحتی فیزیکی و بهبود تناسب بدن تغییر می دهد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *