علائم سرطان سینه

سرطان پستان، شایع ترین سرطان در میان زنان در سراسر دنیا است به طوری که مطابق آمار سازمان جهانی بهداشت، میزان پیدایش آنها رو به افزایش می باشد.

دلایل بروز سرطان سینه

در حال حاضر علت مشخصی برای بروز این بیماری یافته نشده است اما برخی از عوامل ایجاد کننده آن عبارتند از:

• سابقه فامیلی به خصوص در اقوام درجه یک
  • عواملی مانند بلوغ زودرس، یائسگی دیررس، اولین زایمان در سن بالای سی سال، نداشتن زایمان و عدم شیردهی
  • برخی عوامل اجتماعی و اقتصادی
  • افزایش وزن و چاقی پس از یائسگی
  • مصرف چربی زیاد
  • برخورد اشعه به قفسه سینه
  • برخی از بیماری های خوش خیم پستان

دارا بودن هرکدام از شرایط زیر به این معنا نیست که حتما این فرد در آینده مبتلا به سرطان پستان خواهد شد تنها نشان دهنده این است که بیشتر از سایر افراد در معرض ابتلا به سرطان سینه قرار دارد بنابراین نیاز است تحت نظر پزشک متخصص قرار گیرد.

سرطان-سینه-در-زنان

علائم سرطان سینه

• شایع ترین علائم سرطان سینه وجود توده یا تومور بدون درد در پستان می باشد.
  • در صورتی که از نوک پستان ترشحات خونی و آبکی خارج شود نیاز به بررسی توسط جراح سینه می باشد.
  • بروز هرگونه تغییرات مانند تغییر در رنگ پوست پستان، بروز فرورفتگی یا برآمدگی نیازمند معاینه دقیق توسط متخصص می باشد.
  • ایجاد تغییرات در نوک پستان مانند قرمزی، پوسته پوسته شدن همراه با خارش و…
  • نامتقارن شدن اندازه پستان ها در صورتی ه اخیرا ایجاد شده باشد.
  • بزرگ شدن غدد لنفاوی در زیر بغل

بهتر است بدانید پیشگیری از سرطان سینه امکان پذیر نیست ولی با تشخیص سرطان پستان در مراحل اولیه می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد و احتمال درمان سرطان سینه افزایش یابد.

خانم دکتر مریم شریفی، جراح  سینه توصیه می نمایند که با دیدن اولین علائم سرطان سینه و کوچکترین تغییرات در بافت و ظاهر سینه به پزشک مراجعه نمایید.  می توانید با راه های ارتباطی زیر با  دکتر شریفی جراح زیبایی سینه در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی

شماره تماس 021-22784592

پیج اینستاگرام

عوامل خطر تغذیه ای برای ایجاد سرطان سینه

مهمترین عوامل عبارتند از:

• مصرف غذاهای پرچربی
  • مصرف کم میوه جات، سبزی ها و غلات
  • مصرف غذاهای شور یا غذاهای دودی و کهنه

عوامل غذایی که ممکن است خط بروز سرطان سینه را کاهش دهند

• رژیم غذایی کم چرب
  • مصرف غلات، میوه و سبزیجات در رژیم غذایی
  • کاهش مصرف غذاهای سرخ شده
  • مصرف کم غذاهای حاوی نمک، غذاهای شور و ترشی جات
  • مصرف بیشتر گوشت مرغ و ماهی به جای گوشت قرمز

درمان سرطان سینه

سرطن پستان نوعی سرطان تهاجمی می باشد بنابراین برای درمان کامل آن باید از روش های نوین استفاده کرد به همین خاطر تخصص های زیرمجموعه ای مختلفی داریم که در قالب تیم به درمان سرطان سینه کمک می کنند.

اغلب بیمارانی که در مراحل اولیه بیماری هستند تحت عمل جراحی قرار می گیرند و سرطان از سینه آنها خارج می شود. اغلب این افراد برای خارج کردن سرطان از لنفوم ها هم تحت عمل قرار می گیرند.

برخی از بیماران به سرطان شناس پرتو درمانی هم مراجعه کرده و در مورد پرتو درمانی موضعی به سینه با آنها صحبت می کنند. انجام جراحی همراه با پرتو درمانی درمان های موضعی هستند. سلول سرطانی قادر است از طریق جریان خون نیز حرکت کرده و در اعضایی مانند ریه، کبد و استخوان ها پنهان شود و پس از مدتی دوباره رشد کنند.

در حال حاضر تکنیکی برای تشخیص این سلول های کوچک وجود ندارد به همین خاطر اغلب در مورد بیمارانی که در مراحل اولیه سرطان سینه هستند درمان سیستمتیک انجام می گیرد مانند شیمی درمانی یا درمان دارویی.

نتیجه گیری

در نهایت می توان گفت سرطان پستان قابل پیشگیری نیست اما با آگاهی از علائم سرطان سینه و مراجعه زودهنگام به متخصص می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد و احتمال درمان سرطان سینه هم افزایش می یابد. همچنین شما عزیزان در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های مندرج در سایت دکتر مریم شریفی جراح سینه در تهران تماس حاصل فرمایید.