علائم سرطان پستان

اسم سرطان سینه و پستان در خانم ها ترس ایجاد می کند و شاید همین امر است که سبب می شود تا کمتر به متخصص مراجعه نمایند و معاینات دوره انجام دهند، ولی با تشخیص به موقع می توان از بروز عوارض جدی تر جلوگیری کرد.

خانم دکتر مریم شریفی توصیه می نمایند تا به جراح سینه برای معاینات مرتب مراجعه نمایید تا زندگی سالمی را داشته باشید.

خانم دکتر مریم شریفی، جراح ومتخصص سرطان سینه توصیه می نمایند که با دیدن اولین علائم و کوچکترین تغییرات در بافت و ظاهر سینه به پزشک مراجعه نمایید.  می توانید با راه های ارتباطی زیر با  دکتر شریفی جراح زیبایی سینه در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی

شماره تماس 021-22784592

پیج اینستاگرام

علائم سرطان پستان

از جمله مهمترین علائم بروز سرطان پستان که ممکن است در خانم ها مشاهده شود، شلی سینه ها بدون دلیل می باشد. پس در صورت مشاهده این نشانه حتما در اسرع وقت به متخصص مراجعه شود.

چگونه می توان سینه ها را چک نمود؟

روش خاصی برای معاینه سینه در خانه وجود ندارد. فقط باید فرد با توجه به ظاهر عادی پستان ها، کوچک ترین تغییرات را متوجه شود. تا در صورت برزو بیماری حتما اقدام به درمان نمایند.

این نکته را به یاد داشته باشید که باید تمامی قسمت های سینه، از بالا تا زیر قفسه سینه و زیر بغل ها را معاینه نمایید.

علائم سرطان پستان

در صورتی که تغییراتی را در بخش های مختلف سینه مشاهده شود، چه باید کرد؟ سوال خوبی است. خانم دکتر شریفی به این سوال این گونه پاسخ می دهند که :

در صورتی که در حین معاینه متوجه وجود یک توده در یکی و یا هر دو سینه خود شده اید، در اسرع وقت به متخصص سرطان سینه مراجعه نمایید. زیرا ممکن است علائم اولیه بروز سرطان سینه باشد. همچنین ممکن است توده ای عادی بوده و به راحتی در مراحل اولیه تشخیص قابل درمان باشد.

همچنین درد در پستان نمی تواند دلیل وجود سرطان پستان باشد، ولی اگر همراه با توده و یا هر تغییر دیگر در پستان ها باشد نیز نیاز به مراجعه به پزشک دارد تا علت درد پستان را مشخص نماید.

علائم سرطان سینه شامل وجود درد در پستان ها بدون علت، وجود توده در یکی و یا هر دو پستان و همچنین تغییر در بافت سینه و پستان ها نیز از علائم این بیماری هستند. همچنین می توان تغییر در اندازه سینه ها را از علائم اولیه سرطان سینه دانست.

تغییر بافت در پوست سینه علائم سرطان سینه است؟

ممکن است پوست و بافت سینه شروع به تغییر رنگ نماید بدون آن که دلیل خاص و یا موجهی داشته باشد، در این خصوص و با مشاهده کمترین و کوچکترین تغییر باید به متخصص مراجعه نمود. از جمله تغییرات دیگر در بافت و پوست پستان ها قرمزی و التهاب در پستان است.

دیگر علائم سرطان پستان

• تغییر در نوک پستان ها : به طور مثال نوک سینه ها حالتی فرو رفته شود و یا تغییر جهت بدون دلیل داشته باشد.
  • تخلیه چرک و یا خون از نوک پستان ها
  • پوسته پوسته شدن بافت و پوست پستان ها
  • خارش بدون دلیل در پوست پستان ها

با دیدن کوچکترین تغییرات و هر یک از این علائم سریعا به جراح سرطان سینه مراجعه نمایید تا در مراحل اولیه بیماری، بتوان درمان را انجام داد.

اما این نکته را گوش زد می کنیم که ممکن است فرد به سرطان پستان مبتلا نبوده و صرفا به دلیل ابتلا به دیگر بیماری  ها این علائم ظاهر شده اند.

بعد از آن که تشخیص های اولیه انجام شد، باید آزمایش های تشخیصی انجام شود.

آزمایش های تشخیص سرطان پستان

آزمایش های مخصوصی توسط جراح سرطان سینه، تجویز می شود تا فرد این آزمایشات را برای تشخیص بهتر سرطان سینه انجام شود.

انواع سرطان پستان

سرطان پستان به سه گرید تقسیم بندی می شود. که شامل گرید یک، گرید دو و گرید سه می باشد.

گرید یک : در این نوع از سرطان سینه، میزان نفوذ و گسترش سرطان صرفا در بخشی از بافت خود سرطان سینه بوده و به راحتی قابل درمان است.

گرید دو : در سرطان گرید دو، میزان گسترش سرطان سینه تا بافت های لنفاوی زیر بغل نیز می باشد و باید درمان های تخصصی تری بر روی این گروه از افراد انجام داد. در این گروه از افراد، ممکن است از شیمی درمانی سرطان سینه استفاده شود.

گرید سه : سرطان گرید سه، نیز میزان گسترش سرطان سینه تا بافت های اطراف سینه بوده و کمی درمان در این گروه از افراد متفاوت است و ممکن است تخلیه سینه به همراه شیمی درمانی انجام شود.

با تمامی این توضیحاتی که گفته شد، باید این مورد را هم ذکر کرد که سرطان سینه قابل درمان بوده و نیازی ندارد تا خانم ها نگران درمان این بیماری باشند.