دکتر مریم شریفی
Search
Close this search box.
نقش-استرس-در-سرطان-پستان

نقش استرس در سرطان پستان

نقش استرس در سرطان پستان

تاثیر استرس در بیماران مبتلا به سرطان پستان

استرس از مهمترین عوامل گسترش سرطان پستان به استخوان ها می باشد. محققان با انجام آزمایشات جدید به این نتایج رسیده اند که وجود استرس یا افسردگی در بیماران مبتلا به سرطان سینه می تواند سبب گسترش سلول های سرطانی از بافت سینه به استخوان ها شود. در واقع در اثر استرس یا افسردگی، سیستم عصبی همدردی بدن فعال می شود و در نتیجه آن سطح نوعی مولکول سیگنال دهنده به نام RANKL در استخوان ها افزایش می یابد بنابراین می توان به این نتیجه رسید که گسترش سلول های سرطانی از پستان به بافت استخوان ها به این مولکول بستگی دارد.

نقش-استرس-در-سرطان-پستاندرمان های لمسی جهت کاهش استرس و تسکین فشارهای روزانه در بیماران مبتلا به سرطان پستان عبارتند از:

رفلکسولوژی

از فشار در نواحی مختلف پا جهت تسکین استرس و درد استفاده می شود. چون بسیاری از اعصاب در انتهای بدن و در پا است، این روش می تواند جریان خون خوبی را به وجود آورد.

ماساژ

شامل فشار آرام و کشش آهسته بدن جهت حفظ حداکثر سلامتی بدن است. Swedish بر این اصل استوار است که تنش به وسیله ماساژ عمیق عضله، تسکین می یابد.

آروماتراپی

یک هنر قدیمی استنشاق عطر و بوی خوش است که به وسیله ایجاد احساس آرامش شادی موجب سلامتی بدن می گردد. چند قطره کوچک از اسانس های اسطوخودوس، رزماری در آب حمام می تواند آرامش خاصی ایجاد نماید. بوی خوش شمع نیز می تواند یک انقباض ملایم ایجاد و سپس حس آرامش خاصی به وجود آورد. در یک مطالعه استرالیایی نیز گزارش شده است که بوییدن گیاه اسطوخودوس موجب به خواب رفتن برخی زنان می گردد.

ریکی

یک نوع درمان تماسی ملایم دست است که حسی آرام و راحت ایجاد می کند. درمان های لمسی خاص ممکن است برای کاهش اضطراب و فشارهای عضلانی و حفظ آرامش و راحتی بیمار کمک کنند.

استرس در بیماران مبتلا به سرطان پستان می تواند منجر به گسترش سلول های سرطانی به استخوان ها شود بنابراین کنترل استرس دارای اهمیت بالایی می باشد.

شما عزیزان می توانید با مشاوره از دکتر مریم شریفی جراح سینه بهترین روش را در کنترل استرس و درمان سرطان سینه را انتخاب کنید. جهت دریافت تعیین وقت قبلی از دکتر مریم شریفی می توانید از راه های ارتباطی زیر با پزشک جراح زیبایی سینه در تماس باشید.

پیج اینستاگرام

شماره تماس: 22784592

تمرکز

یک روش حرفه ای است که تقریبا در تمام فرهنگ ها متداول می باشد. اغلب سبک های تمرکز تنظیم تنفس و جهت دادن به ذهن است. وضعیت خاص نشستن، وضعیت دست یا ابزارهایی مانند دانه های تسبیح  یا چیزی که تکرار آن شورانگیز است، موجب بهبود روحیه در بسیاری افراد می گردد، به نحوی که بتواند روی وضعیت موجود تمرکز کامل پیدا کنند. مدیتیشن و تمرکز کردن می تواند برای ذهن آرامش بخش باشد و تصورات جالب طی مدیتیشن مفید می باشد.

یوگا

نوعی ورزش گروهی است ک بسیاری از زنان در آن به وسیله انقباض و شل نمودن بدنشان به آرامش ذهنی دست می یابند. هدف یوگا، یکی کردن عناصر و اجزای ذهن و جسم به وسیله انجام یکسری تمرینات کششی و نگه داشتن آنها در وضعیت های متفاوت در حین تنفس عمیق است. یوگا در برخی افراد به از بین بردن استرس و کاهش خستگی کمک می کند.

موسیقی درمانی

نوع دیگری از درمان های مکمل است که در برخی خانم ها به وسیله گوش دادن به موسیقی یا نواختن یکی از ابزارآلات موسیقی به نوعی در این درمان شرکت می کنند. خلاقیت، آرامش درونی و امیال فردی می تواند هنگامی که آنها احساسات درونی خویش را ابراز می دارند، افزایش یافته و بدین ترتیب احساس خوب بودن در آنها گسترش می یابد.

نتیجه گیری

در نهایت می توان گفت که نقش استرس در سرطان پستان خطرناک می باشد و می تواند منجر به انتقال سلول های سرطانی به استخوان ها شود. بنابراین در این مقاله به بررسی موثرترین روش ها جهت کنترل استرس پرداختیم. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های مندرج در سایت دکتر مریم شریفی جراح سینه در تهران تماس حاصل فرمایید.

سایر خدمات:

پروتز سینه

جراحی لیفت سینه

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *