دکتر مریم شریفی
Search
Close this search box.
تزریق بوتاکس به صورت

تزریق بوتاکس به صورت

با پیری و افزایش سن، چین و چروک روی صورت ایجاد می شود که ظاهر نامناسبی به صورت می بخشد. این چین و چروک ها اغلب در قسمت وسطی پیشانی (خط اخم)، خط خنده، بالای گونه ها، زیر چشم ها، اطراف چشم ها و چانه ایجاد می شوند. همچنین افرادی که به میزان زیادی در معرض نور خورشید قرار می گیرند، چین و چروک هایی روی صورتشان ایجاد می شود که تزریق بوتاکس یک شیوه مناسب برای از بین بردن این چروک ها می باشد.

 

تزریق بوتاکس 

تزریق بوتاکس یا همان سم بوتولینوم که از نوعی سم باکتری به نام کلسترویدیوم گرفته می شود، به منظور فلج موقت عضلات صورت مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه بوتاکس پرطرفدارترین عمل زیبایی به شمار می رود که هیچ نیازی به عمل جراحی ندارد. بر اساس تحقیقات و پژوهش های انجام شده بوتاکس خاصیت ضد سرطانی دارد.

در حقیقت تزریق بوتاکس یک عمل کوچک زیبایی است که به منظور از بین رفتن چین و چروک های ایجاد شده توسط عضلات مسئول حرکات صورت انجام می شود. تزریق این ماده سمی به عضله باعث می شود که سیگنال های حرکتی که از بافت های بدن انتقال می یابد دچار اختلال شوند و در نتیجه عضله صورت توانایی انقباض را نخواهد داشت. لذا در این حالت صورت جوان تر و بدون چروک به نظر می رسد.

قبل از تزریق بوتاکس به صورت، باید بیمار با پزشک خود مشورت نموده و پوست صورت او از لحاظ نوع، کیفیت، ضخامت، میزان چین و چروک بررسی شود. و ناحیه های مورد نظر کاملا مشخص شوند. تزریق بوتاکس یک عمل بسیار کوچک و ساده بوده که با بی حسی موضعی، در مطب یا کلینیک در مدت زمان 10 الی 20 دقیقه انجام می گیرد. ممکن است در تزریق بوتاکس حتی از بی حسی موضعی هم استفاده نشود، زیرا یک روش بسیار کم درد می باشد. توصیه می شود بیمارانی که از داروهای رقیق کننده خون مثل آسپرین استفاده می کنند، حداقل یک هفته قبل از تزریق بوتاکس مصرف داروی خود را قطع نمایند. همچنین بیمارانی که داروهای آنتی بیوتیک مصرف می کنند، باید پزشک خود را در جریان داروهای مصرفی خود قرار دهند. در روز انجام تزریق بوتاکس نیازی به ناشتا بودن نیست. همچنین توصیه می شود حداقل یک هفته قبل از تزریق بوتاکس به صورت از مصرف دخانیات و الکل جدا بپرهیزید.

مزایای تزریق بوتاکس 

از جمله مزایای تزریق بوتاکس به صورت این است که دوران نقاهت ندارد و بیمار می تواند فورا به منزل خود بازگشته و فعالیت های عادی خود را انجام دهد. ممکن است نیاز باشد بیمار، برای رسیدن به نتیجه بهتر و مطلوب تر این روند را برای دفعه دوم و سوم نیز انجام دهد. توصیه می شود پس از تزریق بوتاکس به صورت به هیچ وجه سطح پوستتان را نخارانید یا هنگام خواب روی صورت نخوابید. چرا که ممکن است ماده بوتاکس در داخل صورت گسترش یافته و بافت وسیع تری از صورت را درگیر سازد.

منبع: https://www.webteb.com

​راه های ارتباطی با خانم دکتر شریفی

021-22784592

 info@dr-sharifi.com

 کانال تلگرام

 پیج اینستاگرام

متخصص جراح پستان، سرطان و زیبایی

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *