دکتر مریم شریفی
Search
Close this search box.
سرطان بدخیم پستان

سرطان بدخیم پستان

سرطان بدخیم پستان

یکی از نگرانی خانم ها در رابطه با پستان در رابطه با بیماری بدخیم پستان می باشد. کانسر یا بیماری های بدخیم پستان در جامعه امروزی بسیار شایع می باشد حتی سن ابتلا به این بیماری نسبت به گزارش هایی که در کتاب ها آمده بسیار پایین تر آمده. در جامعه ایرانی ابتلا به کنسر ها در سن نوجوانی هم مشاهده شده است. بنابراین باید در مراقبت های تشخیصی و پیشگیری کننده بیشتر تمرکز و انجام شود.

جهت تماس با دکتر مریم شریفی می توانید با شماره ی زیر تماس حاصل کنید .

راه های ارتباطی

شماره تماس 22784592

بسیاری از علائم سرطان پستان، لمس توده در آن می باشد. دردها دلیل اصلی وجود سرطان نیستند،  باعث ایجاد توده نمی شوند و یا نشان دهنده وجود سرطان نیستند. بنابراین هر خانمی از سن بلوغ به بعد باید ماهیانه معاینات پستان خود را انجام دهد و به محض برخورد با هرگونه مورد مشکوک برای بررسی های بیشتر به پزشک مراجعه کند.

یکی از مواردی که باعث می شود تا بیمار برای خارج کردن توده های جراحی شود این است که این توده ها پیش سرطانی تشخیص داده شوند به این دلیل که یک سری تغییرات در توده های خوش خیم ایجاد می شود که در آینده احتمال بدخیم شدن آنها مطرح می باشد و باید از سینه ها خارج گردد.

سرطان بدخیم پستان
سرطان بدخیم پستان

سرطان چیست؟

توده های پستانی که قدرت دست اندازی به قسمت های دیگر بدن را دارند سرطان نام دارند. سرطان به معنای تومور بدخیم می باشد . این توده اگر درمان نشود قدرت این را دارد که به بخش های دیگر بدن دست اندازی کند. خوش خیم یا بدخیم بودن لفظی است که برای رفتار توده به کار می رود.

اگر توده ای در سینه وجود دارد و تغییری در طی سال نداشته و مشکلی برای بیمار ایجاد نکرده دلیل بر بدخیم نبودن یا توده سرطانی نبودن آن نمی باشد یا توده خوش خیمی نیست که قدرت متمایز شدن به بدخیمی داشته باشد و در این مورد بیمار باید تشخیص را به پزشک واگذار کند.

تشخیص توده های بدخیم سرطانی پستان

  • بیمار باید یک خودآزمایی بر روی سینه و عمق زیربغل خود به صورت خوابیده یا ایستاده برای تشخیص هرگونه سفتی و وجود توده در سینه را انجام دهد.
  • قسمتی از سینه به صورت پوست پرتغالی، قرمز رنگ یا سفتی مشاهده می شود و علائمی شبیه به آبسه یا عفونت های پوستی دارد.
  • ایجاد حسیاسیت در نوک پستان، پوست پوست شدن و تغییرات پوستی نوک پستان
  • دقت در رنگ ترشح هایی که از نوک پستان خارج می شوند.
  • مشاهده قرینگی پستان اگر بخشی از سینه فرو رفته باشد ممکن است توده ای در عمق سینه باشد که بخشی از سینه را به طرف داخل کشیده باشد یا برجستگی های غیرعادی دارد .
  • نوک پستان فرو رفته یا به سمتی متمایل شده است که نشان از وجود توده در آن ناحیه می باشد .

عوامل موثر در ایجاد سرطان پستان بدخیم

تغییرات ژنتیکی که ممکن است این تغییرات ژنتیکی، وراثتی یا تغییرات ژنتیکی باشد که در طول زمان به دلایل محیطی یا تغییرات خود بدن در ژنتیک سلول ها ایجاد می شود .

 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *