دکتر مریم شریفی
Search
Close this search box.
سرطان پستان در حاملگی

سرطان پستان در حاملگی

سرطان پستان در حاملگی

شیوع کار سینوم پستان یک مورد در 3000 حاملگی است .تغییرات هورمونی در بارداری تاثیر زیادی بر پروگنوز بیماری ندارد و پروگنوز را بدتر نمی کند .میزان بقا در زنان حامله و غیر حامله یکسان است .

خانم دکتر مریم شریفی، جراح ومتخصص سرطان سینه توصیه می نمایند که برای انجام جراحی پروتز سینه عجله نکنید زیرا انتخاب پروتز سینه مناسب برای انجام جراحی زیبایی سینه می توانید نقش خوبی را در نتیجه این جراحی در پی داشته باشد. برای دریافت راهنمایی بیشتر می توانید با استفاده از راه های ارتباطی زیر با دکتر شریفی جراح زیبایی سینه در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی

شماره تماس 021-22784592

علائم سرطان پستان در حاملگی

اکثر بیماران با یک توده ی بدون درد مراجعه می کنند .درگیری همزمان گره های لنفاوی در60 درصد موارد دیده می شود .ارزیابی با سونوگرافی و ماموگرافی است .طی ماموگرافی جنین در معرض کمتر از0.02 سانتی گری اشعه قرار می گیرد و استفاده از پوشش  روی شکم ضروری است .

سرطان پستان در حاملگی
سرطان پستان در حاملگی

درمان سرطان پستان درحاملگی

درمان با توجه به شرایط فردی هر بیمار صورت می گیرد .این شرایط شامل سن و تمایل بیمار برای حفظ بارداری است .ختم بارداری ، پروگنوز بیماران مبتلا به سرطان پستان قابل درمان را تغییر نمی دهد .

  • در تریمستر اول و دوم حاملگی درمان به شکل ماستکتومی رادیکال اصلاح شده است .استفاده از بیوپسی گره Sentinel در طی حاملگی مورد توافق همه نیست .
  • در صورت تشخیص سرطان پستان قبل از تریمستر سوم ، نباید تا بعد از زایمان صبر کرد .انجام شیمی درمانی بعد از تریمستر اول امکان پذیر است .خطر بروز ناهنجاری جنین به دنبال شیمی درمانی در تریمستر اول ، 20 درصد و در تریمستر دوم و سوم ، 1.5 درصد است.
  • استفاده از تاموکسی فن ( گروه D دارویی ) در طی بارداری و شیردهی کنتراندیکه است .
  • در تریمستر سوم بارداری ، تومور های لوکالیزه یا با حفظ پستان و انجام پرتو درمانی بعد از زایمان و یا با ماستکتومی رادیکال اصلاح شده قابل درمان می باشند .
  • کشف سرطان پستان در دوره شیردهی مستلزم سرکوب شیردهی و درمان قطعی است .
  • سرطان پیشرفته و غیر قابل درمان به شکل تسکینی درمان می شود .ادامه حاملگی بستگی به نظر بیمار دارد .
  • حامله شدن بعد از درمان سرطان پستان تاثیر سوئی ندارد
  • بارداری های بعدی در زنان با تومور گیرنده مثبت ( استروژنی یا پروژستونی ) ممکن است زیان آور باشد .از آنجا که عود در 3-2 سال اول اتفاق می افتد ، این بیماران و همچنین مبتلایان به سرطان پیشرفته باید حداقل 3-2 سال از بارداری خودداری کنند.

    سرطان پستان در حاملگی
    سرطان پستان در حاملگی

برخی از مقالات مرتبط عبارتست از :

پروتز سینه 

لیفت و پروتز سینه

انواع پروتز سینه 

جراحی زیبایی سینه

جراحی پروتز سینه 

راه های ارتباطی با دکتر شریفی جراح زیبایی سینه

021-22784592

 پیج اینستاگرام

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *