دکتر مریم شریفی
Search
Close this search box.

سفت کردن سینه با 6 روش کاربردی

سفت کردن سینه درمانی برای کسانی است که سینه هایی شل و افتاده دارند. افتادگی سینه می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند حاملگی قبلی، شیردهی، کاهش وزن یا روند طبیعی پیری باشد. روش‌های مختلفی مانند انجام ورزش، ماساژ دادن، لیزر، طب سوزنی و جراحی برای سفتی سینه وجود دارد. در این نوشته، به بررسی هر یک از روش‌های بیان شده می‌پردازیم.

سفت کردن سینه

روش‌های سفت کردن سینه

برای سفت کردن سینه، روش‌های مختلفی مانند ماساژ، ورزش، لیزر، درمان خانگی و جراحی وجود دارد.

در صورتی که در زمینه جراحی های زیبایی سینه نیاز به مشاوره دارید می توانید از طریق فرم زیر با ما در ارتباط باشید.

نام و نام خانوادگی
شماره تماس
پیام
فرم‌ها با موفقیت ثبت شد!
There has been some error while submitting the form. Please verify all form fields again.

استفاده از درمان طبیعی خانگی

بعضی از اقدامات خانگی هستند که بدون هیچگونه عوارضی می تواند شما را به نتیجه مطلوبی برساند . این اقدامات طبیعی به مراتب ارزان قیمت بوده و برای سلامت بدن نیز مفید هستند.

  • اصلاح وضعیت بدن یکی از موثرترین روش ها برای سفت کردن سینه هاست . از همان ابتدای جوانی سعی کنید حالت کمر و شانه ها را در حالت های مختلف مثل نشستن ، ایستادن و یا راه رفتن صاف نگه داشته و اصول صحیح را رعایت کنید.
  • داشتن تغذیه مناسب و ورزش می تواند در سفت شدن سینه بسیار موئر باشد. شنا کردن ، یوگا ،  دمبل زدن ، انجام حرکات کششی دست و بازو اثرات مطلوبی را به همراه می آورد.
  • از خوردن مایعات غافل نشوید . استفاده از مایعات و بخصوص آب در طراوت و شادابی پوست بسیار موثر است.
  • استفاده از چای سبز به عنوان یک آنتی اکسیدان می تواند به نرمی و لطافت پوست کمک کند.

بیشتر بخوانید: تزریق چربی به دست

سفت کردن سینه با طب سوزنی

طب سوزنی از دیگر روش هایی است که پیامدهای مفیدی برای سلامت سینه ها دارد. اگر متخصص جراح سینه تشخیص دهد که این کار می تواند به سفت کردن سینه ها کمک کند، مزایای زیر را از طب سوزنی دریافت خواهید کرد:

  • باعث آزاد شدن انرژی درونی بدن می شود.
  • به افزایش گردش خون بدن کمک کرده و و باعث تقویت اکسیژن رسانی می شود.
  • استفاده کردن از سوزن در نقاط مختلف بدن می تواند غدد درون ریز را تحریک کرده و موجب آزادسازی هورمون از غده هیپوفیز شود.
  • با طب سوزنی می توان سلول های بافت سینه را تحریک کرد و سبب رشد و تقویت آنها شد.
  • این روش بدون عوارض جانبی است اما حتما باید از 15 تا 45 جلسه بسته به وضع سینه های بیمار این کار را انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.
روش_های سفت کردن سینه

استفاده از جراحی

اگر استفاده از روش های خانگی و یا طب سوزنی نتیجه مطلوبی را برای شما به همراه نداشته باشد می توانید از جراحی برای سفت کردن سینه استفاده کنید. معمولا افراد زیر از لیفت سینه می توانند بهره ببرند و در اصلاح کاندیدای مناسبی برای این عمل جراحی هستند:

  • اگر شکل و حجم سینه های شما تغییر کرده و حالت خود را از دست داده اند.
  • داشتن فرم بد و پهن سینه ها در طول زمان
  • افتادگی شدید نوک سینه
  • متقارن نبودن سینه ها ( یک سینه پایین تر از سینه دیگر قراردارد)
  • سینه های کشیده و پهن که م یخواهند به صورت جمع تر شده و گرد به نظر آیند.

با استفاده از لیفت پستان که جزو جراحی های زیبایی سینه است ، جراح با کشیدن بافت اطراف سینه شکل زیباتری را به سینه می دهد.

ورزش

انجام ورزش‌های مخصوص سینه می‌تواند به سفت کردن آن‌ها کمک کند. انجام ورزش‌هایی مانند پرس سینه با دمبل و شنا می‌تواند در فرم دادن و  سفت شدن سینه‌ها موثر باشد. مهم است که ورزش‌های مخصوص سینه را به صورت روزانه و مداوم انجام داده و حداقل 30 دقیقه در روز به آن اختصاص دهید.

بیشتر بخوانید: مزایای جراحی لیپوماتیک

ماساژ

ماساژ سینه می‌تواند به سفت کردن و بهبود استحکام بافت سینه کمک کند. در ادامه، روش انجام ماساژ سینه را بیان می‌کنیم. پیش از شروع ماساژ، پوست سینه را با آب گرم و ملایم شستشو دهید تا از هرگونه آلودگی و روغن های قدیمی پاک شود. سپس با حرکات نرم و لطیف آن را خشک کنید. یک مقدار از روغن ماساژ را در دستانتان بریزید. از سمت خارجی سینه شروع کنید و با حرکات دایره‌ای به سمت داخلی و نزدیک آرئول حرکت کنید. حرکات باید آرام و ملایم باشند و فشار متوسطی روی سینه اعمال شود.

هر سینه را به ترتیب ماساژ دهید از پایه سینه شروع کرده و به آرامی به سمت بالا حرکت کنید. سپس از بالا به پایین برگردید. حرکات را تکرار کنید و روی قسمت‌هایی که نیاز به سفتی بیشتر دارند، بیشتر تمرکز کنید. ماساژ را به مدت 10-15 دقیقه برای هر سینه انجام دهید. برای بهبود اثر ماساژ، می‌توانید از روغن ماساژ‌ استفاده کنید. روغن‌هایی مانند روغن زیتون، روغن دانه شنبلیله، روغن عصاره آلوئه‌ورا و روغن سویا مناسب هستند. این روغن‌ها می‌توانند مانع کشیدن دست روی پوست سینه شوند و حرکت دست  بر روی پوست را راحت‌تر کنند.

جراحی برای سفت کردن سینه

لیزر

توسعه تکنولوژی در حوزه جراحی زیبایی و سفت کردن سینه نیز صورت گرفته است و استفاده از روش‌های لیفت سینه با استفاده از لیزر نیز مورد توجه قرار گرفته است. با استفاده از اشعه لیزر، کلاژن سازی در بافت سینه افزایش می‌یابد و منجر به سفت شدن سینه‌ها می‌شود. البته،، باید توجه داشت که لیفت سینه با لیزر نمی‌تواند جایگزینی برای ماموپلاستی یا روش‌های جراحی کلاسیک باشد. این روش بیشتر برای سینه‌هایی که افتادگی متوسطی دارند، مناسب است. برای سینه‌های بزرگ  افتاده، لیفت سینه با لیزر نتایج مطلوبی ایجاد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: لیفت بازو

سفت کردن سینه با جراحی چگونه است؟

جراحی لیفت سینه یا همان سفت کردن سینه به این صورت است که جراح متخصص، پوست های شل و افتاده و اضافی را از روی سینه های شما برمی دارد، سپس بافت و فرم سینه را به شکل مطلوب و دلخواه در آورده و بعد از آن نوک و هاله ی سینه را بالا می برد. به این ترتیب سینه های شما سفت و خوش فرم می شوند. همچنین در هنگام انجام جراحی لیفت سینه، اگر هاله ی سینه، بزرگ و یا ترک خورده باشد، یک جراح سینه ی خوب می تواند آن را کوچک و موزون جراحی کند تا سینه ی شما طبیعی تر، شاداب تر و جوان تر به نظر برسد.

نتیجه‌گیری

سفت کردن سینه با استفاده از روش‌هایی مانند ورزش، ماساژ دادن،  لیزر، طب سوزنی، درمان‌های خانگی و… انجام می‌شود. در میان انواع روش‌های بیان شده، جراحی برای سفت کردن سینه، روش موثری است که می‌تواند نتایج سریع‌تری را به همراه داشته باشد.

سوالات متداول

آیا ورزش می‌تواند سینه را سفت کند؟

بله، ورزش‌های مخصوص سینه می‌توانند به تقویت و سفت کردن عضلات سینه کمک کنند.

آیا لیزر می‌تواند سینه را سفت کند؟

بله. با استفاده از اشعه لیزر، کلاژن سازی در بافت سینه افزایش یافته و منجر به سفت شدن سینه‌ها می‌شود.

آیا ماساژ دادن سینه، موجب سفت شدن آن می‌شود؟
بله. ماساژ دادن سینه یکی از روش‌هایی است که می‌توان سینه را سفت نمود.

با چه روش‌های دیگری می‌توان سینه را سفت کرد؟

درمان طبیعی خانگی، طب سوزنی و جراحی

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *