دکتر مریم شریفی
Search
Close this search box.
جراحی کوچک کردن سینه

جراحی کوچک کردن سینه

جراحی کوچک کردن سینه عملی است برای برداشتن چربی، بافت و پوست اضافی از سینه‌ها انجام می شود. اگر سینه های بزرگ و نامتناسبی دارید که سبب درد گردن، کمر درد یا سایر علائم فیزیکی می شود، ممکن است بخواهید جراحی کوچک کردن سینه انجام دهید.

اکثر زنانی که جراحی کوچک کردن سینه انجام داده اند، از نتایج آن بسیار راضی هستند. مردان مبتلا به بیماری هایی مانند ژنیکوماستی که در آن سینه های مرد به طور غیر طبیعی بزرگ می شود نیز ممکن است نیاز به جراحی کوچک کردن سینه داشته باشند.

از آنجایی که این یک جراحی بزرگ است، باید از مزایا، عوارض احتمالی و آنچه در بهبودی دخیل است مطلع باشید. به جراحی کوچک کردن سینه ماموپلاستی کاهنده نیز گفته می شود که می تواند اندازه سینه ها را کاهش و شکل آنها را تغییر دهد.

جراحی-کوچک-کردن-سینه
جراحی-کوچک-کردن-سینه

جراحی کوچک کردن سینه چیست؟

یک عمل جراحی پلاستیک برای کوچک کردن سینه ها است. جراح پلاستیک چربی سینه، بافت غدد و پوست را برای کاهش اندازه و تغییر شکل و موقعیت آن بر روی قفسه سینه برمی دارد.

این روش افزایش زیبایی ظاهری سینه ها، می‌تواند ناراحتی یا علائم دردناک مرتبط با سینه‌های بزرگ مانند کشیدگی عضلانی، درد و شکستگی پوست را تسکین دهد.

آیا کوچک کردن سینه برای من مناسب است؟

اگر می‌خواهید ظاهر خود را تغییر دهید یا اگر سینه‌های بزرگی دارید که باعث ایجاد عوارض زیر می‌شود، ماموپلاستی کاهشی می تواند به شما کمک کند.

  • کشیدگی گردن
  • سردرد
  • درد شانه
  • کمر درد
  • عفونت های پوستی مزمن زیر چین سینه

چه بخواهید ناراحتی را از بین ببرید و چه بخواهید سینه های خود را برای ظاهری زیباتر  تغییر شکل دهید، کوچک کردن سینه می تواند کمک کننده باشد.

جراحی کوچک کردن سینه چقدر طول می کشد؟

به طور کلی، جراحی حدود سه تا چهار ساعت طول می کشد. برداشتن حجم اضافی سینه (چربی و بافت غدد)، ایجاد یک کانتور زیبایی و بستن زخم برای به حداقل رساندن جای زخم می تواند در برخی از بیماران زمان بیشتری ببرد.

بیماران با سینه های بسیار بزرگ ممکن است به جراحی پیچیده تری نیاز داشته باشند. جراح ممکن است قبل از کوچکتر کردن سینه هاله (ناحیه تیره تر اطراف نوک پستان) و نوک پستان را بردارد و بعد از کوچک شدن سینه دوباره آنها را بچسباند.

جراحی کوچک کردن سینه در چه مواردی انجام می شود؟

  • لیپوساکشن برای کوچک کردن سینه
  • جراحی ژنیکوماستی (کوچک کردن سینه در آقایان)
  • کاهش سینه برای تایید جنسیت
  • کوچک کردن سینه برای مدیریت سرطان سینه

اسکارهای کوچک کردن سینه

از آنجایی که کوچک کردن سینه شامل بریدن و برداشتن پوست اضافی است، می‌تواند سبب زخم ها دائمی شود. اسکارها احتمالاً چند ماه قبل از محو شدن صورتی به نظر می‌رسند. آنها هرگز به طور کامل ناپدید نمی شوند، اما در نیمه های پایینی سینه ها قرار دارند. برای خانم‌ها، این مناطق معمولاً با لباس‌ پوشیده می‌شوند.

اما مردانی که تحت عمل جراحی ژنیکوماستی قرار می‌گیرند، زخم‌هایی خواهند داشت که وقتی بیمار بدون پیراهن است، قابل مشاهده است. اگر نگران جای زخم هستید، حتما با جراح خود در مورد تکنیک هایی صحبت کنید که می توانند به آن را به حداقل برسانند.

چگونه برای جراحی کوچک کردن سینه آماده شویم؟

شما باید در شرایط جسمانی خوبی باشید تا از سلامت خودتان اطمینان حاصل کنید، بنابراین دستورالعمل جراح سینه خود  را قبل و بعد از عمل جراحی مد نظر قرار دهید. قبل از عمل جراحی باید خانه خود را برای دوران ریکاوری آماده کنید و این موارد را در اختیار داشته باشید:

1- مقدار زیادی یخ

2-  گاز پانسمان و حول

3- تی شرت و بلوز راحت

4- پماد ویژه یا کرم هایی که توسط جراح شما برای محل های برش توصیه می شود.

همچنین در صورتی که نیاز نیست بعد از عمل در بیمارستان بستری شوید، باید کسی را همراه داشته باشید تا شما را تا منزل برساند و حداقل شب اول را کنار شما بماند.

عمل جراحی کوچک کردن پستان چگونه انجام می شود؟

با توجه به وضعیت فردی شما، جراحی کوچک کردن سینه می تواند در یک مرکز و به صورت سرپایی انجام شود یا ممکن است نیاز باشد تا حداقل یک شب را در بیمارستان بمانید. در هر صورت، شما تحت بیهوشی عمومی قرار خواهید گرفت، به این معنی که در طول مراحل جراحی در خواب خواهید بود.

جراحی کوچک کردن سینه حدود دو تا پنج ساعت طول می کشد ولی بعضی مواقع بیشتر هم زمان می برد. ابتدا جراح شما در اطراف نوک پستان شما را برش ایجاد می کند، سپس در سینه سوراخ هایی ایجاد می شود. تیم عملیاتی پوست، بافت و چربی اضافی را از سینه ها و نوک پستان خارج می کند. جراح شما ممکن است از یک سری لوله ها در جراحی استفاده کند و سپس سینه های شما را بخیه زده و آنها را در یک پانسمان مخصوص قرار بدهد. شما همچنین ممکن است نیاز به سینه بند جراحی داشته باشید.

دوران نقاحت بعد از عمل کوچک کردن سینه 

شما باید حداقل به مدت یک هفته پس از جراحی سینه به محل کار یا مدرسه نروید. برخی از افراد به دو هفته نیاز دارند، اما هر وضعیتی متفاوت است. جراح شما به منظور برداشتن پانسمان و بخیه مجددا شما را ملاقات خواهد کرد.در حالی که شما رو به بهبود هستید، حداقل به مدت یک ماه باید فعالیت بدنی را پس از جراحی متوقف کنید.

پس از جراحی، باید انتظار داشته باشید که احساس خستگی و درد سینه داشته باشید. جراح به شما یک مسکن خوراکی می دهد تا در چند روز اول شما را تسکین دهد. همچنین باید از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید.

عوارض جراحی کوچک کردن سینه

جای زخم یک عارضه جانبی طبیعی جراحی کوچک کردن سینه است. این زخم ها به مرور زمان محو می شوند اما هرگز به طور کامل از بین نمی روند. اگر اجسام سنگین را خیلی زود پس از جراحی بلند کنید، ممکن است بدتر شوند.

سایر عوارض احتمالی عبارتند از:

  • عفونت
  • از دست دادن احساس در سینه ها یا نوک سینه ها، که می تواند کوتاه مدت یا طولانی مدت باشد
  • عوارض جانبی داروی بیهوشی
  • خون ریزی
  • لخته شدن خون
  • تورم و کبودی
  • آسیب به اعصاب، رگ های خونی و سایر قسمت های بدن شما
  • عوارضی مانند عدم بهبود کامل ناحیه نوک پستان، ممکن است به ندرت اتفاق بیفتد و نیاز به پیوند پوست داشته باشد.

پس از عمل جراحی کوچک کردن سینه در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر بلافاصله با جراح سینه خود تماس بگیرید:

1- اولین نشانه عفونت، از جمله قرمزی، حساسیت یا تورم غیر معمول در محل جراحی، یا تب می باشد.

2-  اگر تخلیه غیرمعمول از محل برش دارید.

3-  اگر هر یک از بخیه ها قبل از اینکه شما آنها را برداشته باشید، بیرون می آیند.

هزینه جراحی کوچک کردن سینه

در بیشتر موارد، بیمه جراحی کوچک کردن سینه را پوشش می دهد. از آنجایی که کوچک کردن سینه یک امر بازسازی تلقی می شود، شانس شما برای دریافت پوشش بیمه ای خوب است.

جراح شما می‌تواند نامه‌ای حاوی عکس سینه‌ها و جزئیات مربوط به علائم فیزیکی به شما بدهد. قبل از جراحی با بیمه گر خود تماس بگیرید تا بدانید که آن ها دقیقا برای چه چیزی هزینه پرداخت می کنند. به عنوان مثال، آیا بیمه مواردی مانند هزینه های آزمایشگاه یا هزینه های متخصص بیهوشی را پوشش می دهد؟

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی برخی نکات در رابطه با جراحی کوچک کردن سینه پرداختیم. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های مندرج در سایت دکتر مریم شریفی تماس حاصل فرمایید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *