دکتر مریم شریفی
Search
Close this search box.
دکتر مریم شریفی

بهترین متخصص سرطان پستان

بهترین متخصص سرطان پستان، کسی است تحصیلات تخصصی خود را در زمینه جراحی سینه با موفقیت سپری کرده است، دارای دانش و تجربه کافی برای درمان سرطان سینه است، اخلاق حرفه‌ای را رعایت می‌کند، روش‌های درمانی مناسب ارائه می‌دهد و صبور و دلسوز است.

بهترین متخصص سرطان پستان

ویژگی‌های بهترین متخصص سرطان پستان

برای اینکه بتوانید بهترین جراح سرطان سینه را انتخاب کنید، بهتر است، ویژگی‌‌های زیر را در نظر بگیرید.

  • دانش و تجربه: دکتری که دارای دانش و تجربه بالایی در زمینه سرطان سینه است و قبلا درمان‌ و عمل‌های جراحی موفقیت‌آمیزی در این زمینه انجام داده است.
  • رضایت بیماران: دکتری که توانسته است رضایت بیماران و مراجعه‌کنندگان سابق خود را به دست آورد و بازخوردهای مثبت زیادی دریافت کرده است.
  • بیمار محور بودن پزشک: پزشکی که در تصمیم‌گیری‌ها و روش‌های درمانی، منافع بیماران را در اولویت قرار داده و به حفظ جان و سلامتی بیمار به شدت اهمیت می‌دهد.
  • صبوری و دلسوزی: دکتری که دارای ویژگی‌هایی مانند صبوری، دلسوزی، مهربانی و خوش‌رویی است و به خاطر همین صبوری و دلسوزی اعتبار خوبی میان بیماران خود به دست آورده است.
  •  رعایت اخلاق حرفه‌ای: دکتری که به اخلاق حرفه‌ای پزشکی پایبند است و سوگند نامه پزشکی را رعایت می‌کند.
  • مهارت در برقراری ارتباط: دکتری که مهارت بالایی در برقراری ارتباط با بیماران دارد و قادر است به طور موثر با آنان ارتباط برقرار کند.
  • حفظ حریم خصوصی: دکتری که در تمام طول دوره درمانی، حریم خصوصی بیمار را رعایت می‌کند و اطلاعات پزشکی بیمار را به هیچ کسی نمی‌دهد مگر در مواقعی که به سلامتی و جان بیمار مرتبط است.

علاوه بر موارد کلی بیان شده در سطرهای فوق، بهترین متخصص سرطان پستان باید در حوزه تخصصی خود نیز دارای ویژگی‌های منحصر به فردی باشد.

بیشتر بخوانید: شیمی درمانی سرطان سینه

ارائه روش‌های درمانی مناسب توسط بهترین متخصص سرطان سینه

بهترین متخصص، باید بتواند درمانی مناسب با شرایط و وضعیت بیمار در نظر بگیرد. نیازهای درمانی هر بیمار متفاوت است، متخصص سرطان سینه حرفه‌ای و با تجربه باید بتواند این تفاوت‌ها را در نظر بگیرد و برنامه درمانی مناسبی را برای هر بیمار تعیین کند. این امر شامل انتخاب روش‌های درمانی مثل دارو درمانی، جراحی، شیمی درمانی و پرتو درمانی است که بیشترین تاثیر را بر بهبودی و کیفیت زندگی بیمار داشته باشد.

درمان سرطان سینه توسط بهترین متخصص سرطان پستان

دکتر جراح و متخصص پستان، باید بتواند میزان پیشرفت سرطان سینه را به درستی تشخیص داده و درمان اصلی را برای بیمار انتخاب کند. میزان پیشرفت سرطان سینه نقش تعیین کننده و اصلی را در انتخاب روش مناسب درمانی ایفا می کند؛ بر این مبنا قطعا روش درمان سرطان سینه در مراحل اولیه با زمانی که این بیماری پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده و حتی به مرحله متاستاتیک رسیده باشد، کاملا متفاوت خواهد بود.

درمان‌های موضعی

در برخی موارد برای درمان سرطان سینه، تنها همان ناحیه سینه جراحی می‌شود و دیگر نواحی دست نخورده باقی می‌ماند. بسیاری از افراد که به سرطان سینه مبتلا هستند تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند. جراحی می‌تواند به دلایل مختلفی مانند جراحی برداشتن سرطان سینه، بیوپسی غدد لنفاوی نگهبان و جراحی بازسازی سینه انجام شود. در این شرایط، بسیار مهم است که پزشکی انتخاب شود که با توجه به شرایط بیمار، فواید و عوارض هر یک از روش‌ها را برای بیمار توضیح دهد و در نهایت، گزینه مناسب را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید: هزینه عمل لیفت سینه

جراحی سینه

دو نوع جراحی سینه وجود دارد که انتخاب هر یک از آن‌ها به محل سرطان و میزان پیشرفت آن بستگی دارد.

جراحی لامپکتومی: جراحی لامپکتومی یا حفظ سینه (BCS)، روشی است که در آن تنها بافت توده سرطانی از سینه برداشته شده و کل سینه حفظ می‌شود. در این روش، یک چهارم بافت سینه برداشته می‌شود. به دلیل برداشتن بخشی از بافت سینه در این جراحی، به آن ماستکتومی جزئی نیز گفته می‌شود. در این روش، هدف اصلی حفظ شکل طبیعی سینه و عملکرد طبیعی آن است.

جراحی ماستکتومی: جراحی ماستکتومی یک روش جراحی است که بسته به نوع آن، ممکن است کل سینه یا بخشی از آن برداشته شود. در برخی موارد، جراح ممکن است بخشی از بافت‌های نوک سینه، هاله سینه و پوست سینه را حفظ کند تا بلافاصله پس از جراحی، بازسازی سینه انجام شود. در مواردی نیز، ممکن است نیاز به برداشت هر دو سینه وجود داشته باشد. جراحی ماستکتومی ممکن است در مواردی که سرطان سینه در مراحل پیشرفته قرار دارد یا وجود خطر بالای بازگشت سرطان وجود دارد، مورد استفاده قرار گیرد.

نحوه انتخاب بهترین متخصص سرطان سینه

جست و جو در گوگل یکی از بهترین روش‌های انتخاب بهترین دکتر سینه است. با  جست و جو در گوگل  و مطالعه مقالات و اطلاعات مرتبط پزشک و استفاده از وب‌سایت‌های معتبر پزشکان می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات بیشتری درباره دکتر سرطان سینه بدست آورید. همچنین، مراجعه به محل مورد نظر و ملاقات با منشی مطب یا مراجعه کنندگان حاضر در مطب، می‌تواند فرصتی برای پرسش سوالات شما و دریافت اطلاعات بیشتر باشد. همچنین، مشورت با دوستان، آشنایان و اقوام که تجربه مشابهی داشته‌اند، می‌تواند به شما در انتخاب درست کمک کند. حضور در گروه‌های حمایتی و انجمن‌های مرتبط با سرطان نیز می‌تواند به شما اطلاعات مفیدی ارائه کند.

بیشتر بخوانید: بهترین جراح لیپوماتیک در تهران

درمان سرطان سینه توسط بهترین متخصص سرطان پستان

نتیجه‌گیری

بهترین متخصص سرطان سینه باید تخصص، تجربه، صبور و دلسوز بوده و انواع روش‌های درمانی را به خوبی بشناسد و بتواند بهترین روش درمانی را برای بیمار انتخاب کند. همچنین، باید با تکنولوژی‌ها و پیشرفت‌های جدید در زمینه سرطان سینه به خوبی تسلط داشته باشد.

سوالات متداول

آیا انتخاب بهترین دکتر سرطان سینه اهمیت دارد؟

بله . چون همان طور که در مطالب فوق اشاره نمودیم، انتخاب بهترین دکتر می تواند در مسیر طول درمان شما بسیار تاثیر گذار باشد. در صورتی که شما در انتخاب بهترین جراح حساسیت های لازم را به خرج ندهید و پزشکی را انتخاب کنید که از مهارت و تجربه کافی برای درمان برخوردار نباشد ممکن است در صورت بروز کوچکترین بی دقتی از سمت پزشک، عوارض جبران‌ناپذیری برای شما رخ دهد.

مطالب مرتبط
10 پاسخ
  1. سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
    من ساکن همدان ۳۲ ساله و مجردم
    آذر ماه برای درد شدید در هر دو سینه به دکتر مراجعه کردم و سونو تشخیص تعدادی کیست و فیبروم و توده هیپو اکو خوش خیم فیبروآدنوما در ابعاد mm13*10 دادند
    که در سونوی دوم 3mm بزرگتر شده بود با تشخیص فیبروادنوم اما دکترم برای اطمینان از خوش خیم بودنش منو به جراح عمومی برای نمونه برداری ارجاع دادند، میخواستم نظر شما رو بدونم و اینکه آیا لازمه نمونه برداری انجام بشه؟ نگرانی من اینه که با نمونه برداری توده تحریک بشه و شرایطش بدتر بشه

  2. با سلام و خسته نباشید
    اینجانب سونوگرافی برست انجام داده ام نیاز به مشاوره از طریق ایمیل هستم ممنون می شوم بنده را راهنمایی کنید.
    با تشکر

    1. با سلام و روز بخیر

      آدرس مطب: تهران – پاسداران – خیابان دولت – بین اختیاریه و دیباجی پلاک 111 – ساختمان 450غربی – طبقه 3 – واحد39

      شماره تماس،09104120546

  3. سلام خانم دکتر من 28 سالمه و مجردم مدت دوماه نوک سینه راستم سفت شده و با یک فرو رفتگی مابینش تقریبا دو قسمت شده وقتی فشارش میدم ب خصوص نیمه پایینی احساس درد همراه باسوزش عمیقی تو بافت وسط سینم میکنم ی سمت از هاله اش هم تیره تر شد و دونه های روی هاله توی قسمت تیره تر برجسته اند خیلی نگرانم ،آیا این نشانه ها خطرناکن یا طبیعی؟ آخه سینه دیگم اینطوری نیست

  4. سلام. من 5ماه پیش با احساس درد در ناحیه زیر بغل به دکتر مراجعه کردم.در سونو افزایش اکوژنیستی استرومایی در ناحیه رتروآرئولار و لترال به حالت تغییرات خوش خیم فیبروکیسیتک پستان تشخیص داده شد ولی همچنان احساس درد در ناحیه مربوط به طرف سینه رو دارم .سابقه خانوادگی سرطان هم ندارم.میتونه تغییرات سرطانی به دنبال داشته باشه؟ متشکر میشم پاسخ بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *