کار سینوم التهابی پستان

تظاهر این کارسینوم به شکل التهاب حاد پستان توام با قرمزی و ادم است در صورتی که اریتم و ادم بیش از یک سوم پستان را درگیر نموده باشد و اگر در بیوپسی سرطان متاستاتیک در لنفاتیک های زیر درم دیده شود سرطان التهابی مطرح می شود .جراحی به استثنای انجام بیوپسی تشخیص در درمان کارسینوم التهابی جایی ندارد و شیمی درمانی و پرتو درمانی درمان ارجح است.

خانم دکتر مریم شریفی، جراح ومتخصص سرطان سینه توصیه می نمایند که برای انجام جراحی پروتز سینه عجله نکنید زیرا انتخاب پروتز سینه مناسب برای انجام جراحی زیبایی سینه می توانید نقش خوبی را در نتیجه این جراحی در پی داشته باشد. برای دریافت راهنمایی بیشتر می توانید با استفاده از راه های ارتباطی زیر با دکتر شریفی جراح زیبایی سینه در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی

شماره تماس 021-22784592

کارسینوم لبولر درجا

این کارسینوم جزو بدخیمی های واقعی نیست و تنها عامل خطری در پیدایش کارسینوم  مهاجم داکتال یا لوبولر است .سن ابتلا به این کارسینوم قبل از یائسگی است در این نوع کارسینوم اختلال ماموگرافیک و یا نشانه های بالینی یافت نمی شود.

این بیماری به صورت یک ضایعه ی چند کانونی در یک یا هر دو پستان بروز می کند در زنان مبتلا به کارسینوم لبولر درجا احتمال سرطان مهاجم به ازای هر سال یک درصد و در تمام طول عمر 30 درصد است.درمان شامل بیوپسی اکسیزیونال به همراه پیگیری با ماموگرافی و معاینه پستان است.

کار سینوم التهابی پستان

کارسینوم داکتال درجا

تظاهر این بیماری به شکل یک توده قابل لمس است و سن ابتلا به آن بعد از یائسگی است این کارسینوم در ماموگرافی به شکل خوشه ای از میکرو کلسیفیکاسیون های Y شکل دیده می شود .

بر خلاف کارسینوم لبولر درجا ، انجام بیوپسی اکسیزیونال در 50-30 درصد موارد سبب بروز سرطان داکتال مهاجم در همان پستان می شود .بنابراین درمان ، شامل جراحی محافظه کارانه با یا بدون پرتو درمانی است .انجام ماستکتومی سگمنتال سبب کنترل موضعی تومور می شود انجام دیسکشن زیر بغل ضروری نیست و متاستاز به زیر بغل کمتر از 5 درصد است.

در موارد زیر می توان در مبتلایان به کارسینوم داکتال درجا ، اقدام به بیوپسی از گره Sentinel نمود:

• وجود تومور با درجه بالا
  • ضایعه حاوی کومدونکروز
  • ضایعه ای که با کمک CNB تشخیص داده شده باشد.
  • مشخصات بالینی یا رادیوگرافیک تومور نشانگر بیماری مهاجم باشند .

میزان بروز کارسینوم در پستان مقابل در مبتلایان به کارسینوم اینتراداکتال همانند کارسینوم داکتال مهاجم است.

برخی از مقالات مرتبط عبارتست از :

پروتز سینه

لیفت و پروتز سینه