دکتر مریم شریفی
Search
Close this search box.
سن-سرطان-سینه

سن سرطان سینه

سن سرطان سینه

سن یکی از چندین عامل مرتبط با خطر ابتلا به سرطان پستان است. با افزایش سن، خطر ابتلا به سرطان پستان نیز افزایش می یابد.

سرطان سینه هنگامی ایجاد می شود که سلول های پستان بطور غیرقابل کنترل رشد کنند و تومور ایجاد کنند. تومورهای بدخیم می توانند در بافتهای اطراف یا حتی در قسمتهای دور بدن پخش شوند. با این حال، تشخیص زودرس و درمان می تواند به جلوگیری از این امر کمک کند.

طبق آمار انجمن سرطان آمریکا، سرطان سینه شایعترین نوع سرطان، به جز سرطان پوست غیر ملانوم، در زنان در ایالات متحده است. حدود 1 از هر 8 زن در ایالات متحده در دورانی از زندگی خود به سرطان پستان مبتلا می شوند.

دانستن عوامل خطر سرطان پستان می تواند به فرد در تصمیم گیری در مورد غربالگری و عاداعت شیوه زندگی کمک کند.

در این مقاله قصد داریم به ارتباط بین سن و خطر ابتلا به سرطان پستان بپردازیم. ما همچنین در مورد سایر عوامل خطر سرطان پستان بحث خواهیم کرد.

سن-سرطان-سینه
سن-سرطان-سینه

سرطان سینه از چه سنی شروع می شود

با افزایش سن خطر ابتلا به سرطان پستان در فرد افزایش می یابد. با افزایش سن افراد، تغییرات غیرطبیعی در سلولهای آنها رخ می دهد.سرطان پستان در زنان بالای 50 سال بیشتر دیده می شود. براساس اطلاعات موسسه ملی سرطان، پزشکان بیشتر اوقات سرطان سینه را در زنان 55 تا 64 ساله تشخیص می دهند. براساس اطلاعات به دست آمده، سن متوسط ​​تشخیص زنان مبتلا به سرطان سینه 62 سال می باشد.

 سایر عوامل خطر سرطان پستان

 سن تنها یک عامل خطر برای ایجاد سرطان پستان است. برخی از عوامل خطر دیگر که افراد قادر به کنترل آن نیستند عبارتند از:

 زن بودن 

سرطان پستان هم در مردان و هم در زنان می تواند بروز کند. با این حال، مطابق تحقیقات صورت گرفته زنان 100 برابر بیشتر از مردان به سرطان پستان مبتلا می شوند.

خانم دکتر مریم شریفی، جراح سینه قادر هستند جراحی سرطان سینه را با مهارت بالا انجام دهند . می توانید با راه های ارتباطی زیر با دکتر شریفی جراح زیبایی سینه در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی

شماره تماس 021-22784592

پیج اینستاگرام

 تراکم پستان

 سینه ها حاوی بافت چربی و بافت های همبند هستند. این نوع بافت ها در ماموگرافی ها متفاوت ظاهر می شوند. زنانی که از تراکم پستان بالاتری برخوردار هستند نسبت به سایرین بیشتر به سرطان سینه مبتلا می شوند.

جهش ژنتیکی

 ژنهای BRCA1 و BRCA2 باعث می شوند پروتئین ها در ترمیم DNA در بافتهای خاص مانند سینه ها نقش داشته باشند. تغییر یا جهش در این ژن ها می تواند خطر ابتلا به سرطان پستان را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. طبق گزارشات، زنانی که از جهش ژن BRCA1 یا BRCA2 ارث می برند تقریباً 70 درصد احتمال ابتلا به سرطان پستان را در سن 80 سالگی دارند.

تاریخچه خانوادگی سرطان پستان

 داشتن سابقه خانوادگی سرطان پستان خطر ابتلا به بیماری را در فرد افزایش می دهد. اگر یک نفر از خویشاوندان درجه یک سرطان پستان داشته باشند خطر ابتلا دو برابر، در صورت داشتن دو خویشاوند درجه اول که مبتلا به سرطان سینه هم خطر ابتلا به آن سه برابر می شود. خویشاوندان درجه یک والدین، ​​خواهر و برادر و فرزندان هستند و می توانند شامل جنس مذکر نیز باشند.

 تاریخ قاعدگی

چرخه قاعدگی باعث افزایش سطح هورمونهای جنسی زنانه استروژن و پروژسترون در بدن می شود. شروع دوره قاعدگی در سنین پایین تر یا گذراندن یائسگی در سنین بعد ، مواجهه بدن با این هورمون ها را بالا می برد و این می تواند خطر ابتلا به سرطان سینه را در فرد افزایش دهد

کسانی که دوره قاعدگی خود را قبل از سن 12 سالگی شروع می کنند و آنهایی که بعد از سن 55 سالگی یائسگی را پشت سر می گذارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی برخی عوامل تاثیرگذار در سرطان سینه پرداختیم و ارتباط بین سن و ابتلا به سرطان پستان را نیز بررسی کردیم.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *