دکتر مریم شریفی
Search
Close this search box.
تصویر برداری پستان

تصویر برداری از پستان

تصویر برداری از پستان

انجمن طب سالمندان آمریکا توصیه می کند که در زنان بالای 75 سال تصویر برداری از پستان را سالیانه یا حداقل هر دو سال یک بار و بعد از این سن ، در صورت داشتن امید به زندگی بیش از 4 سال هر 2 تا 3 سال یک بار انجام گیرد.

خانم دکتر مریم شریفی، جراح ومتخصص سرطان سینه توصیه می نمایند که برای انجام جراحی پروتز سینه عجله نکنید زیرا انتخاب پروتز سینه مناسب برای انجام جراحی زیبایی سینه می توانید نقش خوبی را در نتیجه این جراحی در پی داشته باشد. برای دریافت راهنمایی بیشتر می توانید با استفاده از راه های ارتباطی زیر با دکتر شریفی جراح زیبایی سینه در ارتباط باشید.

راه های ارتباطی

شماره تماس 021-22784592

ماموگرافی

بهترین روش تصویر برداری از پستان ماموگرافی است ،ماموگرافی دیجیتال روش تعدیل شده ی ماموگرافی می باشد که تصاویر ماموگرافیک را در کامپیوتر ثبت می کند .

برخی فواید ماموگرافی دیجیتال عبارتند از مواجهه ی کمتر با اشعه ، توانایی دستکاری تصویر کامپیوتری جهت ایجاد تصویر مطلوب ومشاوره ازراه دور از طریق تله ماموگرافی .

سرطان با رشد کند را می توان به وسیله ماموگرافی ، حداقل دو سال پیش از این که توده به سایزی برسد که با لمس قابل تشخیص باشد ، شناسایی نمود.ماموگرافی تنها روش قابل تجدید جهت کشف سرطان های غیر قابل لمس پستان می باشد.

تصویر برداری پستان
تصویر برداری پستان

اندیکاسیون های ماموگرافی عبارتند از :

  • غربالگری منظم زنانی که در معرض خطر بالای سرطان پستان قرار دارند
  • به منظور ارزیابی توده های پستانی مشکوک یا نامشخص یا سایر تغییرات مشکوک در پستان که در معاینه ی کلینیکی پستان شناسایی شده اند .
  • انجام ماموگرافی پایه و بررسی مجدد بیمار با فواصل یک ساله جهت تشخیص سرطان های قابل علاج پستان ، پیش از این که به طور کلینیکی تشخیص داده شوند.
  • جست و جوی سرطان نهفته پستان در بیمار مبتلا به بیماری متاستاتیک در گره های لنفاوی زیر بغل یا سایر نقاط بدن با منشا اولیه نامعلوم .
  • غربالگری سرطان غیر مشکوک قبل از اعمال جراحی زیبایی یا بیوپسی از توده.
  • مانیتوریگ بیماری که سرطان پستان داشته اند و از طریق جراحی حفظ پستان و رادیوتراپی درمان شده اند.

غربالگری

در برنامه های غربالگری ، به منظور ارزیابی زنان سالم و فاقد علامت از تلفیق معاینه فیزیکی با ماموگرافی برای شناسایی ابنر مالیتی های پستان استفاده می شود.

میزان کشف سرطان با ماموگرافی غربالگری ، 5 مورد در هر 1000 بررسی غربالگری می باشد درصورت انجام تصویر برداری پستان برای یک یافته ی  اختصاصی میزان کشف سرطان 11 برابر می شود.برقراری برنامه های غربالگری سرطان پستان سبب کاهش اندازه ی متوسط تومور از 2 به 1.5 سانتی متری است که با کاهش 25 درصدی مورتالیته همراه است .

تصویر برداری پستان
تصویر برداری پستان

کشف سرطان پستان قبل از گسترش آن به گره های لنفاوی زیربغل شانس بقاء را به میزان زیادی افزایش داده است حدود 85 درصد زنان با چنین سرطانی حداقل 5 سال زنده می مانند.

از آنجا که سرطان پستان قبل از گسترش آن به گره های لنفاوی زیربغل ، شانس بقا را به میزان زیادی افزایش داده است حدود 85 درصد زنان با چنین سرطانی حداقل 5 سال زنده می مانند.

از آن جایی که سرطان پستان در ابتدا به شکل یک بیماری موضعی ظاهر می شود ماموگرافی غربالگری  سرطان پستان در یک زن فاقد علامت ، می تواند تومورهای کوچک را که پروگنوز بهتری دارند آشکار سازد.این تومورها فرصت متاستاز منطقه ای یا سیستمیک را نمی یابند، بنابراین گزینه های درمانی بیشتری همراه با سمیت کمتر وجود خواهد داشت.

سن تقویمی را نباید تا وقتی که فرد از سلامت معقولی برخوردار بوده و دارای امید به زندگی 3 تا 5 سال می باشد به تنهایی به عنوان کنتراندیکاسین غربالگری ماموگرافیک در نظر گرفت .

برخی از مقالات مرتبط عبارتست از :

پروتز سینه 

لیفت و پروتز سینه

انواع پروتز سینه 

جراحی زیبایی سینه

جراحی پروتز سینه 

راه های ارتباطی با دکتر شریفی جراح زیبایی سینه

021-22784592

 پیج اینستاگرام

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *