دکتر مریم شریفی
Search
Close this search box.
انتخاب پروتز سینه

سایزهای پروتز سینه | کوچکترین سایز پروتز سینه

تعداد خانمهایی که اقدام به جراحی زیبایی سینه، لیفت سینه و پروتز سینه می نمایند هر ساله در حال افزایش است. این که چرا خانم های زیادی این جراحی زیبایی را انجام می دهند، دلایل مختلفی دارد. به همین دلیل می خواهیم در این مطلب به خانم های عزیز راهنمایی مختصری در خصوص انتخاب پروتز سینه و علت انجام جراحی پروتز سینه ارائه دهیم تا با اطمینان خاطر اقدام به این جراحی نمایند.

انواع پروتز سینه

 هر کدام یک از پروتز های سینه، با توجه به نیاز و بررسی های فیزیکی بافت سینه انتخاب میشود و میزان بزرگی و یا کوچکی سینه در انتخاب سایز پروتز بسیار تاثیر گذار است. انواع پروتز سینه نیز شامل ژل سیلیکون، فوم یا فیبر می باشد. از این مواد برای ساخت پروتز های سینه استفاده می شود تا فرمی همانند سینه داشته و بعد از قرار دادن آن داخل بافت سینه، سینه ها حالتی طبیعی داشته باشند.

انتخاب پروتز سینه

شرایط قرار دادن پروتز های سینه داخل بافت سینه به چه صورت است؟

انتخاب پروتز سینه با توجه به محل قرارگیری پروتز انجام می شود. به طور مثال در برخی از خانم ها این پروتز ها به طور مستقیم بر روی عضله و بافت سینه قرار می گیرد. در حالی که در برخی دیگر در زیر این عضله قرار داده می شود. همچنین در حین انجام جراحی، محل قرار گیری پروتز سینه با توجه به موقعیت نوک سینه و فرم طبیعی سینه تعیین می شود.

خانم هایی که نیز ماستکتومی انجام داده اند،  به دلیل آن که ممکن است در حین درمان و جراحی سرطان سینه  بخشی از بافت سینه را برداشت به همین دلیل می توان در این خانم های عزیز از پروتز سینه استفاده نمود و انتخاب خوبی خواهد بود. زیرا  جراحی پروتز سینه باعث می شود تا اعتماد به نفس به این بیماران باز گشته و اندامی زیبا داشته باشند.

انتخاب پروتز سینه

بعد از آن که شرایط فرد برای انجام جراحی پروتز سینه بررسی شد و از نظر فیزیکی و جسمی نیز مورد معانیه پزشک قرار گرفت، حالا نوبت به انتخاب بهترین پروتز سینه برای انجام جراحی پروتز سینه رسیده است. زیرا انتخاب پروتز سینه می تواند در ایجاد هر چه بهتر تغییرات در ظاهر سینه تاثیز گذار باشد.

شرایط انتخاب با توجه به نوع پروتز سینه و بافت سینه مشخص می شود که بعد از انجام معاینات پزشکی توسط جراح پروتز سینه انجام می شود. در ادامه به توضیح انواع پروتز سینه می پردازیم.

انواع پروتز سینه

پروتز سینه بر دو نوع است

  • پروتز سینه سیلیکونی
  • آب نمکی (سالین)

پروتز سینه سیلیکونی

پروتز های سیلیکونی در دو شکل گرد و قطره اشکی هستند، پروتز سینه ای که به شکل قطره اشکی است ظاهر بسیار طبیعی به سینه ها میدهد . پروتز سینه گرد سینه ها را بسیار برجسته میکند و فرم زیبایی به سینه ها میدهد اما یک مقدار غیر طبیعی است اما ظاهر بسیار زیبایی دارد . پروتز هایی که امروزه جراحان استفاده می کنند اکثرا پروتز های سیلیکونی هستند

پروتز آب نمکی (سالین)

پروتز های سالینی از محلول آب و نمک درست شده است که یک پوشش سیلیکونی دارد این نوع از پروتز خیلی کم مورد استفاده قرار می گیرد به طوری که بسیاری از جراحان از پروتز های سالینی استفاده نمی کنند.

 پروتز منتور 

پروتز منتور یکی از معتبرترین و با کیفیت ترین نوع پروتز سینه است که امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته شده است و پیشنهاد اکثر جراحان می باشد .

پروتز منتور که ساخت کشور آمریکا میباشد دوام بسیار بالایی دارد و توصیه می شود در صورتی که تصمیم به جراحی زیبایی پروتز سینه گرفته اید از این نوع پروتز استفاده کنید شاید کمی گرانتر از مدل های دیگر پروتز سینه باشد اما کیفیت بسیار بالایی دارد .

محل برش در جراحی پروتز سینه

چندین نوع از برش در پروتز سینه استفاده می شود. رایج ترین نوع برش برای پروتز سینه، ایحاد برش در زیر سینه و در ادامه خط سینه است. همچنین برای وارد کردن پروتز به داخل سینه می توان برشی به زیربغل در امتداد هاله اطراف نوک سینه زد.

محل قرار گرفتن پروتز

در جراحی پروتز سینه، پروتز به طور مستقیم در زیر بافت سینه قرار می گیرد. یا در صورتی که نیاز باشد در زیر عضله کتورالیس دیواره قفسه سینه جاگذاری می شود. البته لازم به ذکر است که پروتز امروزه بیشتر در زیر این عضله قرار داده می شود.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *