دکتر مریم شریفی
Search
Close this search box.

جراحی زیبایی سینه + مزیت‌ها و عوارض

جراحی زیبایی سینه عبارت است از مجموعه روش‌ها و فرایندهای جراحی که برای بهبود ظاهر و شکل سینه‌ها انجام می‌شود. این جراحی‌ها شامل افزایش حجم سینه با استفاده از ایمپلنت‌ها یا ترکیبی از بافت بدن، لیفت سینه برای بالابردن و جوان‌سازی سینه‌ها، تصحیح عدم تقارن سینه، بازسازی سینه پس از ماستکتومی و اصلاح شکل سینه می‌شود.

جراحی زیبایی سینه

مزیت‌های جراحی زیبایی سینه

  • افزایش حجم سینه: افزایش حجم سینه از طریق قرار دادن ایمپلنت‌های سینه با استفاده از محلول نمکی یا ژل سیلیکون، روشی است که در جراحی سینه استفاده می‌شود. این ایمپلنت‌ها باعث افزایش حجم و بهبود شکل سینه می‌شوند. فرایند جراحی از طریق قرار دادن ایمپلنت سینه، به صورت بیهوشی عمومی یا موضعی انجام می‌شود.
  • لیفت سینه: لیفت سینه یکی از مزایای عمل زیبایی سینه است و به عنوان روشی برای بهبود ظاهر و شکل سینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • کاهش حجم سینه: کاهش حجم سینه نیز یکی از مزیت‌های این جراحی زیبایی است. افرادی که سینه‌های بزرگی دارند، می‌توانند از این روش استفاده کنند.
  • بازسازی سینه: یکی از مزایای دیگر این جراحی زیبایی، بازسازی و ترمیم سینه است. زمانی که یک زن به دلایلی مانند ماستکتومی (جراحی برداشتن سینه) یا آسیب سینه، یک یا هر دو سینه خود را از دست مکی‌دهد، بازسازی سینه می‌تواند به او کمک کند تا شکل و حجم سینه را بهبود داده و ظاهری طبیعی و هماهنگ با بدن خود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: جراحی لیفت سینه

جراحی زیبایی سینه برای چه کسانی مناسب است؟

جراحی سینه برای افرادی که از اندازه یا شکل سینه خود راضی نیستند یا مشکلاتی مانند سینه‌های بیش از حد بزرگ یا سینه‌های کوچک و ناهمسان دارند، مناسب است. افرادی که تغییراتی در اندازه سینه خود پس از بارداری، شیردهی، افت وزن قابل توجه یا فرایندهای طبیعی دیگر تجربه کرده‌اند نیز می‌توانند این جراحی را انجام دهند.

همچنین، افرادی که از نظر روانی از شکل و اندازه سینه خود ناراضی هستند و این مسئله بر روی اعتماد به نفس و رضایت زندگی آنان تاثیر می‌گذارد، می‌توانند از این جراحی استفاده کنند.

اقداماتی که باید قبل از جراحی زیبایی سینه انجام داد

اقداماتی که باید قبل از جراحی زیبایی سینه انجام داد

مشورت با پزشک متخصص: مشورت با جراح بسیار مهم است. در این مشاوره، می‌توانید تمام سوالات و نگرانی‌های خود را با پزشک مطرح کنید و او می‌تواند شما را در انتخاب بهترین روش و اندازه ایمپلنت‌ها راهنمایی کند.

بررسی سابقه پزشکی: در خصوص هرگونه مشکل پزشکی قبلی، عمل‌های جراحی گذشته، داروهای مصرفی و هرگونه حساسیت یا واکنش نسبت به مواد مصرفی در گذشته با جراح خود صحبت کنید.

آزمایش‌های قبل از عمل: پزشک یکسری آزمایش‌ها را برای قبل از عمل تجویز می‌کند تا مطمئن شود که شما در شرایط سلامتی مناسبی برای عمل هستید. این آزمایش‌ها شامل آزمایش خون،  تصویربرداری مانند ماموگرافی و سونوگرافی سینه و سایر آزمون‌های تشخیصی هستند.

 عدم مصرف برخی داروها: ممکن است پزشک به شما بگوید مصرف برخی از داروها متوقف کنید. چون استفاده از این داروها می‌تواند خطر خونریزی و عوارض جانبی را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید:  جراحی کوچک کردن نوک سینه

عوارض جراحی زیبایی سینه

عفونت، خونریزی در محل جراحی، اسکار، نامتقارن بودن سینه‌ها و… از جمله عوارض عمل زیبایی سینه است.

عفونت

 عفونت یکی از عوارض احتمالی عمل زیبایی سینه است. در هر عمل جراحی احتمال وقوع عفونت وجود دارد و جراحی سینه نیز از این قاعده مستثنی نیست. عفونت می‌تواند در محل برش‌ها و جراحی، درون یا اطراف ایمپلنت یا در ناحیه سینه رخ دهد. عواملی مانند نوع جراحی، واکنش بدن به جراحی، تکنیک‌های جراحی و همچنین عوامل خارجی مثل عدم رعایت بهداشت دست‌ها و محیط عمل می‌توانند بر احتمال عفونت تاثیر داشته باشند.

خونریزی در محل جراحی

خونریزی در محل جراحی یکی از عوارض این جراحی زیبایی است. جراحی سینه، شامل ایجاد برش و جا به جایی بافت‌ها و نیز تعبیه ایمپلنت‌های سینه است. این فرایندها معمولا باعث می‌شوند که عروق کوچک محل جراحی بریده شوند و خونریزی رخ دهد.

معمولا در اولین روزهای پس از جراحی، بیشترین خونریزی رخ می‌دهد و در طی مدت زمانی که بافت‌ها بهبود می‌یابند، کاهش پیدا می‌کند. پزشک می‌تواند شما را درباره میزان خونریزی و نحوه مدیریت آن پس از جراحی آگاه کند.

تشکیل بافت اسکار

تشکیل بافت اسکار یا جای زخم نیز از عوارض این جراحی زیبایی است. هنگامی که جراحی انجام می‌شود،  روی پوست برش‌هایی ایجاد می‌گردد و این ممکن است منجر به تشکیل بافت اسکار یا جای زخم شود. عواملی مانند اندازه برش، تکنیک جراحی، نوع پوست، واکنش بدن به جراحی و عوامل جراحی دیگر می‌توانند بر این عارضه تاثیر گذاشته و میزان و شدت آن را تعیین کنند. اهمیت مراقبت‌های پس از جراحی، بهداشت مناسب و دستورات پزشک پس از عملمی‌تواند در کاهش احتمال تشکیل بافت اسکار کمک کند.

عدم تقارن سینه‌ها

در برخی موارد، عمل زیبایی سینه ممکن است منجر به عوارضی مثل عدم تقارن شود. علت ممکن برای این امر می‌تواند مسائلی مانند ناتوانی جراح در ایجاد تقارن کامل، واکنش نامتناسب بدن به جراحی یا مشکلات پس از عمل باشد.

برای جلوگیری از نامتقارن بودن سینه‌ها، مهم است که جراح ماهر و  با تجربه‌ای را کنید. در مشاوره اولیه، باید اهداف و توقعات خود را با جراح مطرح کنید و در مورد احتمال وقوع عدم تقارن بعد از جراحی صحبت کنید.

بیشتر بخوانید: جراحی پروتز سینه

عوارض جراحی زیبایی سینه

از بین رفتن احساس در سینه

از بین رفتن احساس در سینه، یکی از عوارض احتمالی جراحی سینه است. (البته این عارضه، نادر است). ممکن است در جراحی زیبایی، عصب‌ها که وظیفه انتقال اطلاعات حسی از سینه به مغز را دارند، آسیب ببینند. این آسیب می‌تواند باعث کاهش یا از بین رفتن احساس در سینه شود. در بسیاری از موارد،  این عارضه، بعد از گذشت مدت زمانی بهبود پیدا می‌کند.

نیاز به عمل مجدد

در برخی موارد، برای تعویض ایمپلنت، تصحیح شکل یا اندازه سینه یا رفع مشکلات دیگر ممکن است نیاز به عمل مجدد باشد.

نتیجه‌گیری

عمل زیبایی سینه یک تصمیم شخصی است و افرادی که قصد دارند این جراحی را انجام دهند، باید با یک جراح متخصص مشورت نموده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

 

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *