علت درد پستان چیست؟

درد پستان در چه زمان هایی بیشتر است ؟

درد پستان در قاعدگی عادی است؟

درد پستان در دوران بارداری امری طبیعی است؟

درد پستان

درد در پستان و در خانم های مختلف، متفاوت است. همین امر سبب می شود تا برای درمان آن به متخصص زنان و بعد از آن که علت درد های پستان بیماری های مخصوص به پستان هاست باید به جراح سینه مراجعه نمایید. برای اطلاع بیشتر از علت درد پستان کلیک نمایید.

بعد از آن که دکتر متخصص علت درد پستان را بررسی نمود، شروع به بررسی راه های درمان درد پستان می نماید برای دریافت راهنمایی و اطلاع از درمان درد  پستان و راه های درمانی آن می توانید با خانم دکتر مریم شریفی در ارتباط باشید.  راه های ارتباطی با دکتر شریفی جراح زیبایی سینه 021-22784592 می باشد همچنین می توانید ما را در  پیج اینستاگرام دنبال کنید.

درمان درد پستان

برای آن که بتوان درد پستان را درمان کرد، باید علت درد پستان و علت بروز کردن آن را به دست آورد.

خانم دکتر شریفی در این خصوص می فرمایند که درد های پستان به دو دسته درد های دوره ای و درد های غیر دوره ای تقسیم می شود که درمان آن ها تا حدودی با یکدیگر متفاوت است و به همین دلیل روش های تشخیصی متفاوتی را باید انجام داد.

درد های دوره ای و درمان

از جمله مواردی که برای درمان درد پستان مورد بررسی قرار می گیرد، درد های دوره است که در دوران قاعدگی و تغییر وضعیت هورمونی بیمار ایجاد می شود. این درد ها با برگشتن وضعیت هورمون ها به حالت طبیعی، دیگیر جای نگراین ندارد و برای این گروه از افراد دارو و یا روش های تشخیصی خاصی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

فقط برای کاهش درد ها و یا بهبود وضعیت هورمون ها ممکن است دارو هایی مانند مسکن، آرام بخش و یا دارو های هورمونی تجویز شود.

البته تشخیص و تجیزو دارو در افراد مختلف متفاوت بوده و برای هر فرد منحصر به فرد می باشد.

درد های غیر دوره ای و درمان

افرادی که به درد های غیر دوره ای و بدون علت مبتلا هستند سریعا باید به متخصص و جراح سینه مراجعه نمایند تا علت درد ها بررسی شود. این افراد با توجه به این که ممکن است به تومور های خوش خیم و یا بد خیم پستان مبتلا شده باشند، باید سریعا به درمان بپردازند. همچنین ممکن است به کیست های پستان و یا انواع تومور های پستان مبتلا شده باشند، که درد در یکی و یا هر دو پستان ایجاد شده است.

در حین تشخیص علت های درد پستان، منشاء درد ها ممکن است غیر از پستان بوده که در این صورت باید به درمان آن بیماری ها پرداخت.

روش های تشخیص درد های پستان

از جمله روش هایی که درد های سینه را بررسی می گنند تا بتوانند درد ها را درمان نمایند، آزمایشات و بررسی های بالینی توسط متخصص و جراح سینه است.

همچنین تمامی تغییرات در سینه از جمله، جوش ها، قرمزی و تورم ها در رگ های خونی و گره های لنفاوی در گردن و زیر دست نیز بررسی می شود تا بتوان علت این درد ها و درمان آن ها را نیز تشیخص داد.

همچنین در این بین سوابق پزشکی و دارو های مصرفی را می توان در این میان بررسی نمود. شاید عوارض درمانی از درمان ها درد در یکی و یا هر دو پستان است.

راه بعدی که بسیار در نحوه تشخیص علت درد های پستان و درمان درد پستان می تواند موثر باشد، ماموگرافی است که توسط پزشک به منظور بررسی هر چه بهتر توده های داخل سینه و یا تومور های ناشناس در بافت سینه از بیمار خواسته می شود.

• سونوگرافی

از دیگر راه های تشیخصی در تشیخص و درمان درد پستان، تجویز سونوگرافی توسط جراح سینه و متخصص است که باعث می شود تا با انجام یک آزمایش اولتراسوندی و تهیه تصاویر واضح از پستان ها به راحتی نتیجه ماموگرافی را تجزیه و تحلی کرد و درمان های مخصوص را تجویز نمود. زیرا ممکن است که در نتیجه ماموگرافی فرد علائمی وجود نداشته باشد ولی در سونوگرافی مشهود باشد.

• بیوپسی

در آخر و بعد از آن که سرطان سینه و یا بیماری ها و تومور های سینه و این که در روش های تشخیصی قبلی تشخیص داده شده است و مشکوک به سرطان است، می توان از روش بیوپسی پستان می توان علت و درد پستان را تشیخص داد. در این روش بافت ها کوچکی از سینه را برداشته و برای تجزیه و تحلیل به آزمایشگاه ارسال می کنند.