دکتر مریم شریفی
Search
Close this search box.
عمل سرطان سینه بانوان

جراحی سرطان سینه برای تومورهای بدخیم

از مهم ترین بیماری های زنان که در چند سال گذشته به خوبی به آن پرداخته شده است تا آگاهی از این موضوع بالا برود را باید بیماری سرطان سینه بدانیم که می توان برای افراد بسیار آزار دهنده باشد. این مورد مهم است که شما اطلاعات خودتان را در مورد این بیماری بالا ببرید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن در بهبود بیماری خود در صورت بروز آن برای شما قادر به مراقبت ها باشید. اما افراد باید این موضوع را بدانند که باید به آن دقت نظر بالایی را داشته باشند تا در صورت اینکه به آن دچار شدند بتوانند با سرعت بسیاری بیشتری به سراغ بهبود این موضوع و درمان آن بروند. در این مقاله قصد داریم تا این مسئله را در رابطه با جراحی سرطان سینه برایتان به خوبی روشن کنیم تا ابهامی برای شما درمورد آن باقی نماند و شما را دچار نگرانی و تشویش کند.

جراحی برای از بین بردن سرطان پستان

جراحی حفظ پستان (جراحی لامپکتومی، کوادرانکتومی، ماستکتومی جزئی یا ماستکتومی سگمنتال) در درون این جراحی هدف اصلی این موضع می باشد که بخشی از سینه که دچار مشکل سرطان است برداشته شود و همه سینه برداشته نمی شود. این نوع سرطان معمولا با علائم سرطان سینه نمایان می‌شود و اشخاص اغلب متوجه بیماری خود می‌شوند. در واقع به صورت کلی هدف از این عمل این موضوع می باشد که بافت هایی که دچار این مشکل شده اند را از بین ببرند تا فرد بهبودی حاصل کند و مشکلی دیگر برای او پیش نیاید. نکته ای که در اینجا مهم می باشد این است که در درون این عمل باید دقت شود که میزان برداشتن بافت به نوع تومور سینه و همچنین اندازه تومور بستگی دارد و این می تواند برای افراد در هنگامی که می خواهند عمل کنند سوال برانگیز باشد و می توانید در این مورد با پزشک خودتان مشورت لازم را به عمل آورید تا از نگرانی هایی که می تواند در این باره برای شما پیش بیاید دوری کنید.

جراحی سرطان پستان

جراحی ماستکتومی برای سرطان پستان

ماستکتومی جراحی ایست که در آن کل پستان ، که در واقع باید گفته شود بافت پستان و همچنین در مواقعی مواردی سایر بافت های مجاور نیز نیاز به برداشته شدن دارند و این موضوع می تواند برای افراد مهم باشد و پزشکان معمولا در این مواقع در ابتدا این نکات را به افراد قبل از عمل بازگو خواهند کرد. نکته دیگر این می باشد که در این قبیل عمل ها چندین نوع مختلف از ماستکتومی را می توانیم شاهد باشید که بسته به نوع سرطان می تواند برای افراد متفاوت باشد. در مواقعی ممکن است بعضی از بانوان عمل ماستکتومی دوبل را نیز انجام دهند که در آن کل بافت هر دو پستان برداشته می شود تا بهبودی برای افراد ایجاد شود و توجه به این نکته می تواند برای بانوان بسیار مهم باشد.

جراحی برداشتن غدد لنفاوی مجاور

در مواقعی برای اینکه افراد دچار این آگاهی شوند که آیا سرطان به غدد لنفاوی هم رسیده یا نه باید به سراغ این موضع بروند تا نمونه برداری هایی از این غدد انجام شود و پس از آن به سراغ این موضوع بروند که ببینند این مشکل برای آنها ایجاد شده است یا خیر. این عمل نیز در دو حالت زیر صورت می پذیرد:

نمونه برداری از غدد لنفاوی سنتینل

در درون این عمل SLNB پزشکان گره های لنفاوی زیر بغل را بر می دارند که در این گونه موارد سرطان چندان گسترش یافته نیست و درمان سرطان سینه راحت تر است.. برداشتن چند گره لنفاوی برای گام بعدی یعنی عمل سینه می تواند کمک کننده باشد و سبب شود تا مشکلات بعدی برای افراد پیش نیاید. تشخیص سرطان سینه به موقع، درمان را بسیار ساده تر و سبک تر خواهد کرد.

عمل سرطان پستان

تشریح غدد لنفاوی زیر بغل

در درون روش ALND پزشکان به سراغ این موضوع می روند تا بسیاری از غدد لنفاوی را بردارند و این موضوع نیز با توجه به این مسئله که سرطان تا چه اندازه گسترش پیدا کرده است می تواند متغیر باشد و خود این مسئله نیز سبب می شود تا مشکلات کمتری برای افراد ایجاد شود و موضوع بسیار مهمی می باشد.

بازسازی سینه پس از عمل

در مواقعی افراد تصمیم می گیرند تا پس از اینکه عمل جراحی را انجام دادند و بهبود برای آنها ایجاد شد به سراغ این مسئله بروند تا این مورد را بهبود ببخشند و به سراغ باز سازی سینه خود بروند. در این مواقع شما باید با توجه به نظر پزشکتان این کار یعنی جراحی سینه را انجام دهید البته باید دقت داشته باشید که در این موارد می توانید کار های متعددی را برای بازسازی انجام دهید که برای هر فردی می تواند این موضوع متفاوت باشد و شما نیز باید خود دست به انتخاب بزنید تا بتوانید بهترین مورد را برای خود انتخاب کنید.

مراقبت های پس از عمل

مراقبت های پس از عمل نیز کم از خود عمل سینه ندارد و باید به آن توجه زیادی شود تا دوران پس از نقاهت برای شما کاهش یابد و این مورد می تواند بسیار مهم باشد. توجه تمام به نظر پزشک معالج برای شما در اینجا می تواند مهم باشد و دقت در انجام ندادن کار های سنگین و یا استفاده از سوتین های حمایتی نرم تا هفته بعد از عمل و موارد متعدد دیگر می تواند برای شما بسیار مهم باشد و دقت به این موارد است که بهبودی را هر چه سریع تر برای شما ایجاد خواهد کرد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *