دکتر مریم شریفی
Search
Close this search box.
افتادگی سینه بعد از پروتز سینه

افتادگی سینه بعد از پروتز سینه

افتادگی سینه بعد از پروتز سینه مشکل رایجی است که ممکن است هر زنی با آن مواجه شود. طبق تحقیقاتی که انجام شده بزرگ کردن سینه ها با پروتز برای همیشه دوام نخواهد داشت. حقیقت این است که پروتز‌ها در نهایت آویزان می‌شوند و ممکن است نیاز به تغییر موقعیت داشته باشند.

ممکن است مجبور به انجام جراحی بزرگ کردن سینه داشته باشید اما جای نگرانی نیست. چرا که افتادگی سینه بعد از پروتزسینه به راحتی می تواند احیا شود. در ادامه به دلایل این موضوع و نکاتی برای جلوگیری از آن می پردازیم. پس در ادامه با ما همراه شوید.

دلیل افتادگی سینه بعد از پروتز سینه

دلیل افتادگی سینه بعد از پروتز سینه چیست؟

پس از جراحی بزرگ کردن سینه، بیماران متوجه خواهند شد که پروتزسینه مقداری افتادگی پیدا کرده است. این امری رایج است، زیرا بافت سینه به طور طبیعی به دلیل جاذبه زمین آویزان می شود. ایمپلنت‌ها کمی شروع به افتادن می‌کنند و در طول فرآیند بهبودی در جای خود قرار می‌گیرند. روند ته نشین شدن ایمپلنت ها افتادگی در نظر گرفته نمی شود. افتادگی با گذشت زمان و با شروع پیر شدن بافت سینه اتفاق می افتد.

هر چه پروتزها بزرگتر باشند، افتادگی سریعتر اتفاق می افتد. با این حال، نتایج جراحی بزرگ کردن سینه باعث می‌شود که سینه‌ها برای سال‌ها عالی به نظر برسند.

آیا پروتز افتادگی سینه را بر طرف می کند؟

بسیاری از عوامل وجود دارد که می تواند بر ظاهر سینه شما تأثیر گذار باشد. بارداری، نوسانات وزن و افزایش سن همگی می توانند باعث افتادگی سینه و تغییر شکل ظاهری آن ها شوند. زنان در تلاش برای بازگرداندن سینه ها به حالت جوانی، به پروتز سینه به عنوان یک راه حل نگاه می کنند.  باید بگوییم که پروتز سینه به تنهایی نمی تواند افتادگی سینه را درمان کند و یک رویکرد برای بزرگ کردن سینه است.

قرار دادن پروتز در سینه در واقع می تواند به افتادگی بیشتر کمک کند، زیرا وزن اضافی ایمپلنت ها پوست را بیشتر به سمت پایین می کشد. ایمپلنت‌ها به سینه‌ها حجم می‌دهند، اما نمی‌توانند لیفت لازم را که سینه‌های افتاده به آن نیاز دارند، ارائه دهند.

آیا شیردهی عاملی برای افتادگی سینه بعد از پروتز سینه است؟

بسیاری از زنان این تصورغلط را باور دارند که پروتز سینه در شیردهی اختلال ایجاد می کند. ایمپلنت ها در بالا یا زیر عضله سینه ای قرار می گیرند. این کار باعث از کار افتادن بافت غده سینه در طول شیردهی نمی شود، زیرا پروتز زیر بافت غده تولید کننده شیر است. اما شیردهی می تواند عاملی برای افتادگی سینه‌های زن با یا بدون پروتز سینه باشد.

یک مطالعه اخیر نشان داد که شیردادن مادر به نوزادش خطرافتادگی سینه بعد از پروتز سینه را افزایش نمی دهد.  با این وجود در صورت شیردهی بعد از پروتزسینه، احتمال افتادگی سینه‌ها یا تغییر ظاهر زیبایی‌شان بیشتر است. بنابراین بهتر است افرادی که قصد شیردهی به نوزادشان را دارند، این عمل زیبایی را به تعویق بیندازند.

آیا بارداری خطر افتادگی سینه بعد از پروتز سینه را افزایش می دهد؟

یکی از بزرگ‌ ترین نگرانی‌هایی که زنان را از انجام پروتز سینه باز می‌دارد، این باور است که ممکن است پس از شیردهی سینه هایشان دچار افتادگی شود.  افتادگی سینه بعد از بارداری و شیردهی، چه با پروتز سینه و چه بدون آن به صورت طبیعی در زنان اتفاق می افتد. افتادگی سینه معمولا بعد از زایمان و نه شیردهی تجربه می شود و تغییرات بدن مادر ناشی از بارداری است و نه شیردهی. اما این اتفاق با وجود شیردهی شدت پیدا می کند.

تحقیقات نشان می دهد که افتادگی سینه نتیجه بارداری است و اثرات هورمونی زنان در دوران بارداری باعث بزرگ شدن سینه ها از احتقان بافت می شود. پس از زایمان، سینه‌های مادر به دلیل گشاد شدن پوست، احتمالاً پف کرده و آویزان می‌شوند.

جلوگیری از  افتادگی سینه بعد از پروتز سینه

چگونه از افتادگی سینه بعد از پروتز سینه جلوگیری کنیم؟

  • در دوران نقاهت طبق دستورالعمل از سوتین های طبی استفاده کنید.
  • فعالیت بدنی و بلند کردن اجسام سنگین را برای حداقل 4 تا 6 هفته محدود کنید.
  • حتی پس از ریکاوری، مخصوصاً هنگام ورزش، از سوتین های مخصوص استفاده کنید.
  • برای انجام پروتز سینه یک جراح  با صلاحیت و دارای تجربه را انتخاب کنید.
  • شکل، اندازه و نوع ایمپلنت را متناسب با بدن خود انتخاب کنید.

رفع افتادگی سینه به کمک جراحی لیفت سینه

اگر سینه‌های شما شل به نظر می‌رسند یا آویزان هستند، بهترین روش برای شما ممکن است لیفت سینه همراه با بزرگ کردن سینه باشد. ترکیب این دو روش برای زنانی که بطورهمزمان قصد افزایش سایز سینه و برطرف کردن افتادگی آن را دارند، بسیار مؤثر است.

لیفت سینه پوست اضافی را از بین می‌برد، بافت سینه را تغییر شکل می‌دهد.  این جراحی سینه ها را بالا می کشد و نوک آن ها را برای داشتن ظاهری جوان‌تر تغییر می‌دهد. همچنین می تواند در افزایش حجم سینه بسیار مناسب باشد. بنابراین اگر قصد افزایش سایز سینه و رفع افتادگی آن را دارید، توصیه می شود که لیفت و پروتز سینه را به طور همزمان انجام دهید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *