دکتر مریم شریفی
Search
Close this search box.
مراقبت و نقاهت بعد از ماموپلاستی

دوران نقاهت بعد از ماموپلاستی

جراحی کوچک کردن سینه، به عنوان ماموپلاستی کاهشی نیز شناخته می شود. این نوع جراحی برای بسیاری از افراد به طور میانگین انجام می‌شود و روز به روز علاقمندان این روش افزایش می‌یابند. حال آیا می‌دانید دوره نقاهت بعد از ماموپلاستی چه مدت طول می کشد؟ باید در طول دوره تقاهت بعد از این جراحی چه چیزی انتظار داشته باشید؟ تا انتهای این متن با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و واضحی در این رابطه بدست آورید.

هدف از انجام ماموپلاستی

هدف از این عمل کاهش وزن و اندازه سینه های بزرگ در افراد است. برای انجام این کار، ما اطمینان حاصل می کنیم که نتایج با شرایط قبلی بدن شما فرق قابل توجهی داشته باشد. سپس سینه‌ای کوچک‌تر را می‌بینید که جوان‌تر و برجسته‌تر است. در حین جراحی، چربی اضافی و پوست کشیده شده را حذف خواهیم کرد. این موضوع حالت افتادگی را در سینه از بین می‌برد، بنابراین ظاهر شما به طور کلی بهبود می‌یابد. ما همچنین اطمینان می‌دهیم که بعد از جراحی سینه‌ها متقارن‌تر هستند، آرئول‌های کشیده شده را اصلاح می‌کنیم و اندازه نوک پستان شما را کاهش می‌دهیم. به طور کلی، سینه‌های شما سبک‌تر و متعادل‌تر می‌شوند.

دوره نقاهت بعد از ماموپلاستی

دوره نقاهت بعد از ماموپلاستی معنای بسیار واضحی دارد یعنی شما بعد از عمل خود به یک دوره زمانی نیاز به استراحت دارید و فعالیت هایی که می توانید انجام دهید در این مدت زمان بسیار محدود می شود. برای انجام فعالیت هایی مانند تهیه غذا، کارهای منزل مراقبت از کودک، خرید و حتی در مراقبت از خود به کمک نیاز خواهید داشت. شما در این مدت احتیاج به یک همراه دارید تا به شما در انجام کار ها کمک کند. همچنین توصیه می کنیم از انجام رانندگی بعد از این عمل تا مدت زمان چند روزه خودداری نمایید زیرا نباید به دست ها و اطراف پستان شما فشار وارد شود و همچنین ممکن است که کمربند ایمنی شما را آزرده خاطر سازد.

نقاهت بعد از ماموپلاستی

طول مدت دوره نقاهت بعد از ماموپلاستی چقدر است؟

دوره نقاهت بعد از ماموپلاستی ممکن است بین دو الی شش هفته طول بکشد. هر فردی با سرعت متفاوتی درمان می شود، اما مهم ترین عامل تعیین کننده مدت زمان درمان، چیزی است که شما به عنوان درمان آن را تعریف می کنید. اگر شغل کم تحرکی دارید فقط باید حدود یک هفته مرخصی بگیرید یا اگر شغل بسیار پر تحرک و فعالی دارید دو هفته مرخصی بگیرید. اگر دوره نقاهت بعد از ماموپلاستی را بدون انجام محدودیت های لازم بگذرانید، تا شش هفته انتظار بهبودی کامل را نباید داشته باشید. تا زمانی که شش هفته از عمل شما نگذرد، نباید ورزش های شدید مانند شنا، باشکاه بدنسازی، کوهنوردی و دوچرخه سواری با سرعت بالا انجام دهید.

3 روز اول دوره نقاهت بعد از ماموپلاستی

در 3 روز ابتدایی دوره نقاهت بعد از ماموپلاستی، احساس خستگی خواهید داشت. در چند ساعت اول پس از جراحی سینه، می‌توانید انتظار مقداری احساس ناراحتی داشته باشید. ما به شما توصیه می کنیم که هر زمان که پلک هایتان احساس سنگینی کرد، بدون کوچکترین مقاومتی بخوابید. به یاد داشته باشید هر چه بیشتر استراحت کنید، زودتر سلامتی خود را بدست می آورید. پس از هر روشی که شامل بیهوشی عمومی یا آرام بخش است، احساس سرگیجه و گیجی در طول روز کاملا طبیعی است. شما با صبر و استراحت کافی می توانید این دوره را به پایان برسانید.

اگر در دوره نقاهت، مسکن های تجویزی دکتر را مصرف می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که پس از از بین رفتن گیجی، همچنان به احساس خستگی زیاد خود ادامه دهید. در این مورد هم، خستگی اثر طبیعی دارو های شماست و جای نگرانی وجود ندارد. به بدن خود گوش دهید و هر زمان که احساس کردید بیدار ماندن خیلی سخت است، بخوابید. به شما پیشنهاد می کنیم فعالیت هایی انجام دهید، که از لحاظ ذهنی خیلی شما را درگیر نکند.

اگر معمولاً به سمت پشت بدن نمی‌خوابید، به شدت به شما توصیه می‌کنیم که در دو هفته ابتدایی دوره نقاهت بعد از ماموپلاستی به پشت بخوابید. شما نمی توانید روی شکم خود بخوابید زیرا فشار زیادی بر محل برش سینه های شما وارد می شود. توصیه می شود قبل از عمل به پشت بخوابید تا بعد از عمل عادت کرده باشید و راحت بخوابید

هفته اول دوره نقاهت بعد از ماموپلاستی

در طول اولین هفته دوره نقاهت بعد از ماموپلاستی، می توانید روند بهبودی را تا حد زیادی حس کنید. اگر شغل کم تحرکی دارید، در صورت تمایل می توانید به کار کردن بازگردید. شما می توانید 1 روز بعد از قطع مصرف مسکن های تجویزی پزشک خود، رانندگی کنید. اکثر بیماران متوجه می شوند که فقط به مدت چند روز نیاز به مصرف این داروها دارند. با این حال، وابسته به سنگینی عمل، ممکن است بیشتر از 3 روز هم نیاز به مصرف دارو های مسکن خود داشته باشید.

ماه اول دوره نقاهت بعد از ماموپلاستی

در ماه اول دوره نقاهت بعد از ماموپلاستی، شما اساساً به طور کامل سلامتی خود را بدست خواهید آورد. در حالی که همه افراد با سرعت متفاوتی درمان می شوند، می توانید انتظار داشته باشید که محل برش سینه های شما سه الی چهار هفته پس از عمل شما به طور کامل التیام یابند. هنگامی که برش های شما به طور کامل بهبود یافت، می توانید حمام کنید. توجه داشته باشید، شما نمی توانید در روز اول پس از عمل ماموپلاستی دوش بگیرید. اگر می خواهید موهای خود را در روز اول عمل بشویید، می توانید از شخصی کمک بگیرید که در سینک موهای شما را بشوید.

بیشتر بخوانید: آیا پروتز سینه عوارض دارد؟

پیاده روی ملایم بعد از ماموپلاستی امکان پذیر است؟

هرچند که استراحت برای افرادی که ماموپلاستی انجام داده اند، ضروری است اما شما باید پیاده روی ملایم را نیز در هر روز انجام دهید. می توانید برای شروع زمان های 10 دقیقه ای یا 30 دقیقه ای را مد نظر قرار بدهید. پیاده روی جریان خون را که بافت های شما برای بدست آوردن سلامتی نیاز دارند، تقویت می کند و از لخته شدن خون هم جلوگیری می کند. ایجاد این عادت می تواند بسیار فراتر از دوره نقاهت بعد از ماموپلاستی شما ادامه یابد. در نهایت، پیاده روی به شما کمک می کند که به تدریج به فعالیت های عادی و روزانه خود بازگردید.

این توصیه ها حداقل به مدت دو هفته در دوره نقاهت بعد از ماموپلاستی باید انجام شوند. علاوه بر این، کودکان را نیز بلند نکنید، همچنین دست ها و بازوهای خود را در موقعیتی راحت قرار دهید بدون اینکه آنها را بالای سر خود ببرید. همچنین از انجام حرکات کششی نیز خودداری کنید.

نوشیدن آب چه کمکی به تسریع دوران نقاهت ماموپلاستی دارد؟

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کمک به بهبود و تسریع دوره نقاهت بعد از ماموپلاستی، نوشیدن آب بیشتر می باشد. از آنچه فکر می‌کنید باید بیشتر آب بنوشید. در واقع، زمانی که احساس تشنگی می کنید، مدت زیادی است که بدن شما کم آب شده است. علاوه بر این، بیشتر مردم سیگنال‌های تشنگی بدن خود را با گرسنگی اشتباه می‌گیرند. به جای نوشیدن آب برای تامین آب بدن خود ، چیزهای شور می‌خورند.

تنها راه برای اطمینان از اینکه آیا بدن شما هیدراته می باشد یا خیر، بررسی رنگ ادرار است. اگر ادرار شما کم رنگ شده است، دچار کم آبی شده اید. در این شرایط، باید روی مصرف بیشتر غذاها و نوشیدنی های آبرسان تمرکز کنید. هیدراته ماندن دوره نقاهت بعد از ماموپلاستی شما را کوتاه می کند و راحتی شما را افزایش می دهد زیرا به حفظ فشار خون شما در این مدت کمک می کند و همچنین آب برای سلامتی پوست شما ضروری است.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *