دکتر مریم شریفی
Search
Close this search box.
نحوه خوابیدن بعد از عمل پروتز سینه

نحوه خوابیدن بعد از عمل پروتز سینه

نحوه خوابیدن بعد از عمل پروتز سینه یکی از موارد بسیار مهمی است که بعد از جراحی پروتز سینه بایستی به آن توجه داشته باشید. یکی از پر تکرار ترین سؤالاتی که اکثر زنان بعد از  جراحی پروتز سینه از پزشکان می پرسند در ارتباط با نحوه صحیح خوابیدن بعد از عمل پروتز سینه است.

 در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به توضیحات کلی در این زمینه بپردازیم.

اهمیت خوابیدن صحیح بعد از عمل پروتز سینه

نحوه خوابیدن بعد از عمل پروتز سینه باید چگونه باشد؟

پروتز سینه یکی از جراحی های زیبایی بسیار محبوب است که جهت افزایش سایز سینه در زنان استفاده می شود. این جراحی همچنین تأثیر فوق العاده ای در افزایش اعتماد به نفس و بهبود روابط زناشویی دارد. دوران نقاهت این جراحی بسیار حائز اهمیت است و یکی از مراقبت های بسیار مهم در این دوران شیوه صحیح خوابیدن بعد از جراحی است.

خواب و استراحت کافی در تسریع بهبودی و بدست آوردن نتایج مورد انتظار بسیار کمک کننده خواهد بود. از این رو بسیارمهم است که با نحوه صحیح خوابیدن بعد از عمل پروتز سینه آشنایی کافی داشته باشیم.

اهمیت خوابیدن صحیح بعد از عمل پروتز سینه

یکی از نگرانی های معمول افراد بعد از عمل جراحی پروتز سینه در ارتباط با نحوه خوابیدن بعد از جراحی است. نگرانی افراد از به وجود آمدن اختلال در خواب شبانه و بروز یکسری عوارض است.

 دراثر خوابیدن اشتباه امکان تغییر شکل سینه ها وجود دارد، بنابراین خواب خوب و با کیفیت در شب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. دوران بهبودی و نقاهت جراحی پروتز سینه نیاز به یکسری مراقبت ها دارد که یکی از آن ها شیوه صحیح خوابیدن بعد از جراحی است.

مدت زمان بهبودی می تواند درهر شخصی متفاوت از دیگری باشد. اما با این حال رعایت کردن مراقبت های بعد از عمل پروتز سینه می تواند موجب تسریع روند بهبودی شود. در این مقاله قصد داریم موقعیت های خوابیدن بعد از جراحی پروتز سینه را مورد بررسی قرار دهیم.

موقعیت های خوابیدن بعد از عمل پروتز سینه

خوابیدن به پشت

معمولا پزشکان به بیمارانی که عمل پروتز سینه انجام داده اند توصیه می کنند که به پشت  بخوابند. از طرفی هنگام خواب بالاتنه شما بایستی بالاتر قرار گیرد و زاویه در حدود 30 تا 45 درجه داشته باشد. این موقعیت می تواند روند بهبودی طبیعی را برای شما فراهم کند و در کاهش تورم بعد از عمل بسیار مفید واقع شود.

خوابیدن به پهلو

بسیاری از بیماران ممکن است که نتوانند برای یک مدت طولانی به پشت بخوابند. این افراد ترجیح می دهند که یا به پهلو و یا به روی شکم بخوابند. پزشکان مطلقا خوابیدن به پشت و شکم را توصیه نمی کنند، زیرا این شیوه خوابیدن به نتایج جراحی آسیب می زند.

در صورتی که پزشک تشخیص بدهد، شما بعد از گذشت سه هفته می توانید به پهلو بخوابید. اما سعی کنید برای جلوگیری از فشار به سینه ها و محافظت از پروتزها از گن استفاده کنید.

خوابیدن به روی شکم

خوابیدن بر روی شکم موقعیت مناسبی نیست و می تواند برای افراد ناراحت کننده باشد. با این وجود ممکن است افرادی بعد از جراحی از خوابیدن بر روی شکم احساس راحتی کنند. خوابیدن به پهلو و شکم می تواند سبب ناراحتی در ناحیه قفسه سینه و جابه جایی پروتز ها شود. بنابراین به هیچ عنوان بعد از عمل روی شکم و یا به پهلو نخوابید.

خوابیدن به پشت می تواند بهترین موقعیت برای خوابیدن بعد از جراحی باشد که در بهبودی سریع و بدون عارضه بسیار مؤثر است. بعد از گذراندن دوران نقاهت دیگر مانعی برای خوابیدن بر روی شکم وجود ندارد.

نکاتی در مورد خوابیدن بعد از پروتز سینه

هیچ دستورالعمل خاصی برای نحوه خوابیدن بعد ازعمل پروتز سینه وجود ندارد، اما جهت جلوگیری از خراب شدن نتایج جراحی بایستی یکسری نکات را مدنظر داشته باشید. در صورتی که نکات مراقبتی بعد ازجراحی پروتز سینه را جدی بگیرید، می توانید بعد از گذشت 24 ساعت به انجام فعالیت های روزانه بپردازید.

درادامه به نکاتی خواهیم پرداخت که می تواند به شما در فراهم کردن خوابی راحت و بدون عارضه کمک کند.

  1. به مدت چند هفته سعی کنید از خوابیدن بر روی شکم اجتناب کنید.
  2. در اطراف خود چند بالش قرار دهید که بتوانید در جایتان ثابت بمانید.
  3. برای جلوگیری از فشار به پروتز های سینه به حالت نیمه نشسته و زاویه دار بخوابید.
  4. پوشیدن یک سوتین ورزشی می تواند ازاعمال فشار به بخیه ها جلوگیری کند.
  5. اگر بعد از عمل دچار درد در ناحیه شکم شدید حتما به پزشک مراجعه کنید.
وضعیت صحیح خوابیدن بعد از جراحی پروتز سینه

وضعیت صحیح خوابیدن بعد از جراحی پروتز سینه

خواب کافی در دوران نقاهت جراحی جهت تسریع روند بهبودی بسیار مهم و حیاتی است. زمانی که شما خواب هستید، بدن درحال ترمیم و بازسازی است. هنگام خواب هورمون های که به ترمیم عضلات و رشد بافت کمک می کنند توسط مغز تحریک می شود.

خواب خوب همچنین می تواند سبب کاهش ورم، تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری ازعفونت بافت سینه شود. در صورتی که نتوانید بعد از جراحی خوب بخوابید، ممکن است نتایج جراحی شما تحت تأثیر قرار بگیرد. بنابراین بایستی با شیوه صحیح خوابیدن بعد از جراحی آشنایی کافی داشته باشید.

آمادگی قبل از جراحی

در صورتی که شما به خوابیدن روی شکم عادت دارید، سعی کنید قبل از جراحی وضعیت خوابیدن خود را تغییر دهید. با قرار دادن بالش های اضافی در زیر بازوهایتان خوابیدن به پشت را تمرین کنید.

به پشت بخوابید

در چند هفته اول بعد از عمل برای افزایش ایمنی و سرعت بهبودی به پشت بخوابید. این کار می تواند در بهبود برش های جراحی و جا افتادن ایمپلنت ها مفید واقع شود.

با این وجود خوابیدن به پشت تنها وضعیت صحیح خوابیدن بعد از عمل پروتز سینه نیست. سعی کنید سروبالاتنه شما بالاتر قرار بگیرد، تا درد و تورم حاصل از عمل کاهش یابد. قرار دادن چند بالش نرم در زیر کمر نیز می تواند فشار را از روی سینه ها بردارد. و نکته آخر اینکه در صورت امکان روی تخت بخوابید.  

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *