دکتر مریم شریفی
Search
Close this search box.
سوتین بعد از جراحی سینه

سوتین بعد از جراحی پروتز سینه

جراحی پروتز سینه امروزه از طرفدارانی زیادی برخوردار است اما موارد بسیاری هنوز در این رابطه وجود دارد که بانوان آن را نمی‌شناسند و در رابطه با این موراد اطلاعت درستی ندارند. به عنوان مثال آیا خانم هایی که پروتز سینه گذاشته اند، باید سوتین استفاده کنند؟ سوتین بعد از جراحی پروتز سینه باید چگونه باشد؟

طبیعتا باید بعد از جراحی پروتز سینه مقداری از حرکات خود را محدود کنید تا بافت سینه مداوم در حرکت قرار نگیرد و بافت زیرین به ثبات و ترمیم برسد. خانم ها می‌دانند که سوتین تا حدودی موجب محدود شدن حرکات دست می‌شود اما آیا واقعا این مورد باید بعد از جراحی زیبایی سینه استفاده شود؟

سوتین های مخصوص بعد از جراحی پروتز

 تمامی افرادی که جراحی پروتز سینه انجام می‌دهد باید بعد از این عمل زیبایی سوتین مخصوص استفاده کنند تا دوران نقاهت را به راحتی بگذرانند. سوتین های مخصوص بعد از جراحی پروتز سینه باید حتما حفاظت خوبی از سینه ها داشته باشند و به بخیه ها آسیب وارد نکنند. این نوع سوتین های مخصوص معمولا به حالت گسترده دارای زیپ هستند که فشار چندانی به بافت سینه تازه عمل شده، وارد نکنند.

هدف از پوشیدن سوتین مخصوص بعد از جراحی

سوتین هایی که مخصوص جراحی پروتز هستند، هیچگونه فشاری بر نواحی بخیه ها وارد نمی‌کنند. استفاده از این سوتین ها به مرور زمان التهابات و تورم را بهبود می‌بخشد. ترمیم سینه با استفاده از این نوع لباس زیر بسیار راحت تر خواهد بود. گن هایی که به عنوان سوتین بعد از انواع جراحی های سینه استفاده می‌شود از ایجاد لخته های خون جلوگیری می‌کند و همچنین جای پروتز را ثابت نگه می‌دارد و این مورد معمولا ترمیم سریع تر را به همراه دارد.

سوتین بعد از جراحی پروتز

آیا استفاده از این نوع سوتین ها ضروری است؟

استفاده از انواع سوتین های طبی و گن های بعد از جراحی ضروری می‌باشد چرا که فرم گیری و به ثبات رسیدن این اندام نیازمند یک محافظ با فشار ثابت است. عمل زیبایی سینه دارای یک چارچوبی است که افراد برای اینکه نتیجه خوبی بگیرند، باید حتما مراقبت های بعد از عمل را به خوبی رعایت کنند.

بهترین سوتین برای فعالیت های ورزشی بعد از جراحی سینه

بعد از جراحی سینه باید از سوتین های مخصوص کشی استفاده کنید. سوستین های کشی درواقع حفظ تعادل خاصی دارند که وزن را روی بدن تقسیم می‌کند. به طور کلی بافت سینه با این سوتین ها هیچ فشاری را تحمل نمی‌کند. هرگونه فشار در دوران نقاهت به پروتز ها و بافت سینه ممکن است که عوارضی را در بر داشته باشد.

آیا می‌توان تا چند ساعت بدون سوتین جراحی ماند؟

این مورد به نظر پزشک شما بستگی دارد. گاهی بهترین جراح سینه توصیه اکید دارد که سوتین های طبی را به طور مداوم استفاده کنید و این قضیه را جدی بگیرید تا زمانی که ترمیم بافت سینه به روتین خود برسد.

بیشتر بخوانید: انواع پروتز سینه

اگر بعد از جراحی سینه از سوتین های طبی استفاده نکنیم چه می‌شود؟

اگر تا زمانی که توسط جراح ذکر شده است، مراقبت های بعد از سینه را انجام ندهید ممکن است مدت زمان بیشتری برای بهبود و ترمیم برش های جراحی نیاز داشته باشید. سوتین های طبی تغییرات خوبی در جریان خون در ناحیه جراحی ایجاد می‌کنند که بهبود را تسریع می‌کنند.

چه مدت بعد از عمل بزرگ کردن سینه نمی توان از بازوهایم استفاده کنم؟

در 1 تا 2 هفته اول، می توانید از بازوی خود به طور معمول تا ارتفاع شانه برای فعالیت های سبک مانند شستن صورت، برس زدن مو و غذا خوردن استفاده کنید. اما از بلند کردن بازو بالاتر از ارتفاع شانه خودداری کنید.

چه زمانی می توانم سینه ام را بعد از عمل بزرگ کردن لمس کنم؟

لمس سبک قابل قبول است، اما سینه های شما تا سه هفته پس از جراحی حساس خواهند بود. همچنین توصیه می شود در زمانی که شما و همسرتان صمیمی هستید از سوتین فشاری استفاده کنید.

چه مدت بعد از عمل بزرگ کردن سینه نمی توان از بازوهایم استفاده کنم؟

در 1 تا 2 هفته اول، می توانید از بازوی خود به طور معمول تا ارتفاع شانه برای فعالیت های سبک مانند شستن صورت، برس زدن مو و غذا خوردن استفاده کنید. اما از بلند کردن بازو بالاتر از ارتفاع شانه خودداری کنید.

آیا در هواپیما بعد از جراحی سینه باید سوتین طبی ببندیم؟

هر جراح زیبایی پروتکل های مخصوص به خود را برای پرواز بعد از عمل بزرگ کردن سینه دارد. با این حال، پزشک توصیه اکید می‌کنند که برای پرواز تا حداقل یک هفته بعد از عمل صبر کنید. در این هفته شما باید به طور کامل استراحت داشته باشید و سوتین های مخصوص را استفاده کنید. به طور کلی شما باید تا یک ماه اول استفاده از سوتین خصوص جراحی را جدی بگیرید تا عوارض ناخوشایندی برای شما به وجود نیاید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *