مراحل سرطان سینه

عاملی که سرطان سینه و مراحل بروز آن را مشخص می کند، علائمی است که در پستان ها نمایان می شود. شاید بپرسید این علائم چیست؟ برای آشنایی با این علائم می توانید این مطلب را مطالعه نمایید تا با این علائم آشنا شوید. زیرا بسیاری از خانم ها با مراحل سرطان سینه و بروز آن آشنایی ندارند.
از عام ترین علائم بروز سرطان پستان، ممکن است سینه ها بزرگ تر شود، هورمون ها تغییر پیدا کند و یا هر مشکل دیگری پیش در سینه ها پیش آید. با دیدن کوچکترین علائم مربوط به پستان ها به متخصص سرطان سینه مراجعه نمایید.

این که بعد از معاینه توسط جراح سینه، انجام شد، مراحل رشد سرطان سینه و میزان آن مشخص می شود . برای دریافت اطلاعات و معاینه توسط دکتر شریفی از طریق راه های زیر در ارتباط باشید.  راه های ارتباطی با دکتر شریفی جراح زیبایی سینه 021-22784592 می باشد همچنین می توانید ما را در  پیج اینستاگرام دنبال کنید.

دکتر شما را معاینه می کند برای آن که :

1- علائمی را که دیده اید و تشخیص داده اید را معاینه و مشاهده کند و نتیجه بررسی ها را بیان کند.
2- در صورتی که به سرطان سینه مبتلا شده اید، بهترین درمان را برای شما در نظر می گیرد. این نکته را باید گفت که امروزه و با افزایش علم در این حوزه درمان های زیادی وجود دارد و نباید خانم ها از این که به سرطان پستان مبتلا شده اند نیز نگران باشند. به شرطی که خیلی زود و با دیدن اولین علائم به متخصص سینه مراجعه شود.
3- تعیین آزمایش های بالینی با توجه به میزان رشد سرطان سینه و با توجه به مراحل سرطان سینه می باشد.

مراحل سرطان سینه

تعیین مراحل سرطان سینه

معمولا برای تعیین مراحل سرطان سینه و یا همان سرطان پستان معمولا با بیان عدد بین 0 تا 4 ذکر می شود. حالا می خواهیم این نکته را بیان کنیم عدد 0 سرطان سینه ای غیر تهاجمی است که زیاد پیش رفت نکرده و در مراحل اولیه بیماری می باشد. در این مرحله فرد به راحتی درمان می شود. اما در افرادی که سرطان پستان آن ها IV تشخیص داده شود، سرطان گسترش پیدا کرده است و فرد باید تحت درمان های جدی تر و سخت تر قرار گیرد. این که گفته می شه سخت سر صرفا منظورمون این است که باید دوره درمان طولانی تری را بگذارند.

مراحل سرطان سینه چگونه تعیین می شود؟

بعد از انجام آزمایش های بالینی که در خصوص سرطان سینه انجام می شود، اطلاعات لازم در خصوص تعیین مراحل رشد سرطان سینه و میزان رشد آن به دست آورده می شود.
همچنین در این آزمایش میزان بافت سالم در ناحیه سینه و بافت های اطراف مانند غدد لنفاوی زیر بغل ها مشخص می شود تا جراح سینه بداند که به چه میزان سرطان سینه گسترش یافته است.
در ادامه جراح سینه به منظور درمان سرطان سینه، در طول جراحی سینه به این بافت ها توجه کرده و فقط بافت های غیر سالم را برمی دارد. همچنین به گره های لنفاوی زیر بغل نگاه می کند تا صحت سالم بودن آن را تایید نماید.
در برخی از افراد آزمایشات گسترده تر را نیز ممکن است جراح سینه بخواهد تا بداند که میزان گستردگی سرطان به بافت های اطراف سینه چقدر است و یا اصلا گسترش پیدا کرده و یا خیر؟؟؟؟؟؟
دکتر مریم شریفی در این خصوص می گویند که پس اصلا نگران این که چرا پزشک شما از شما چنین آزمایشاتی را می خواهند نباشید.

سیستم تعیین سرطان پستان

این سیستم یکسان و یک پارچه در تمامی دنیا نیز یکسان است و مورد استفاده قرار می گیرد، TNM نام دارد. که با توجه به آن میزان مراحل سرطان سینه و رشد آن را مشخص می نماید.
در گذشته تعیین سرطان سینه با توجه به سه اصل T، N و M محاسبه می شد که عبارتند از :
T: رشد و اندازه تومور سرطانی و میزان گسترش به بافت های اطراف
N: مشخص می کند که آیا سرطان سینه در گره های لنفاوی نیز وجود دارد.
M: بودن و میزان گسترش سرطان پستان را به بافت های اطراف و نزدیک به بافت سینه را می یابد.
بعد از آن که آزمایشات انجام شد و جواب آزمایش T، N و M آمد، این اعداد نشان دهنده میزان رشد و تعیین مراحل سرطان سینه را به همراه دارد.

روش نوین درسیستم تعیین سرطان پستان

در اوایل سال 2018 به این سیستم تشخیص سرطان سینه، دستورالعمل های تنظیم سرطان سینه و ویژگی های دیگر سرطان پستان نیز اضافه گردید که عبارتند از :
میزان تومور : برای آن که اندازه تومور سلول های سرطانی همانند سلول های طبیعی است یا خیر؟؟
میزان استروژن و پروژسترون بدن فرد : استروژن و پروژسترون به این دلیل انداز گیری می شود که شاید به دلیل کاهش هر یک سرطان ایجاد شده و یا به دلیل استفاده از برخی از دارو ها فرد بیمار شده است.
وضعیت HER2: آیا سلول های سرطانی به دلیل تولید بیش از حد پروتئین HER2 ایجاد شده است؟؟؟

بعد از مشخص شدن همه این موارد فرد اقدام به درمان سرطان سینه می نماید.