دکتر مریم شریفی
Search
Close this search box.

قیمت پروتز سینه در سال 1403

قیمت پروتز سینه با توجه به عوامل مختلفی تعیین و محاسبه می‌شود. تخصص، تجربه و مهارت پزشک، میزان شهرت و اعتبار، نوع پروتز مورد استفاده، مارک پروتز، سایز پروتز، موقعیت قرارگیری مطب یا کلینیک و… از جمله عواملی هستند که بر روی قیمت تاثیرگذارند.

قیمت پروتز سینه

با 6 عامل موثر بر قیمت پروتز سینه آشنا شوید

در بخش بعدی، راجع به 6 عامل موثری که بر روی قیمت پروتز سینه موثر هستند، صحبت می‌کنیم. شما می‌توانید علاوه بر آشنایی با عواملی که بر روی هزینه جراحی پروتز سینه تاثیرگذار هستند با خواندن مقاله هزینه عمل لیفت سینه، در این خصوص نیز اطلاعات خوبی به دست آورید.

تخصص، تجربه و مهارت پزشک

تخصص، تجربه و مهارت پزشک می‌تواند در قیمت پروتز سینه تاثیرگذار باشد. پزشکان متخصص و با تجربه از مهارت‌ و دانش فنی کافی در زمینه جراحی پروتز سینه برخوردار هستند و به نحو بهتری می‌تواند این جراحی را انجام دهند.

مارک پروتز مورد استفاده

مارک پروتز می‌تواند بر قیمت پروتز سینه موثر باشد. برندهای مشهور و معتبر در زمینه تولید پروتزهای سینه قیمت‌های بالاتری دارند. قیمت بالای برندهای مشهور و معتبر، به دلیل سطح کیفیت خوب مواد اولیه مورد استفاده و شهرت آن‌ها است. اینکه از کدام مارک پروتز استفاده می‌کنید، می‌تواند تا حدی بر روی هزینه جراحی پروتز موثر و تعیین کننده باشد.

نوع پروتز بر اساس مواد تشکیل‌دهنده

انتخاب پروتز بر اساس نوع مواد، یکی از عوامل موثر بر قیمت پروتز سینه است. پروتز سینه به انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شود، یکی از این پروتزها بر اساس مواد تشکیل دهنده، پروتز سیلیکونی است. این پروتز به دلیل طبیعی بودن و داشتن اندازه و شکلی شبیه به سینه‌های طبیعی، مورد پسند بسیاری از بیماران است. پروتزهای سیلیکونی در اندازه‌ها و شکل‌های مختلفی در بازار موجود هستند تا بتوانند نیازهای هر فرد را برآورده کنند.

یکی دیگر از انواع پروتز بر اساس ماده تشکیل دهنده، پروتزهای سالینی هستند.پروتزهای سالینی پر از محلول آب نمک استریل هستند. این نوع پروتزها برای بیمارانی مناسب هستند که سینه‌هایشان با همدیگر هماهنگ و متقارن نیست. با استفاده از محلول آب نمک، پروتز می‌تواند تا زمان همسان و متقارن شدن اندازه سینه‌ها پر شود. بنابراین، اینکه از چه نوع پروتز سینه ( بر اساس ماده تشکیل دهنده) برای سینه شما استفاده شود، بر روی قیمت نهایی موثر خواهد بود.

عوامل موثر بر قیمت پروتز سینه

نوع پروتز بر اساس اندازه

اندازه و حجم سینه، یکی دیگر از عوامل موثر بر روی قیمت پروتز سینه است. اندازه سینه با استفاده از کاپ سینه اندازه گیری می‌شود. اندازه یا حجم سینه در واحد سانتی متر یا سی سی اندازه‌گیری می شود و به هر اندازه که میزان سی سی بیشتر باشد، حجم سینه نیز بیشتر خواهد بود. حجم پروتزهای سیلیکونی از قبل مشخص است در حالی که حجم پروتزهای سالینی پس از جراحی تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: ورزش بعد از پروتز سینه

پروتز سینه بر اساس شکل و فرم

شکل و فرم پروتز سینه نیز تا حدی بر روی هزینه پروتز سینه تاثیرگذار هستند. پروتز سینه می تواند دارای فرم گرد یا قطره اشکی باشد. انتخاب فرم پروتز بستگی به میزان بافت سینه و ترجیح شما دارد. پروتزهای گرد به طور آزاد در داخل سینه قرار می گیرند و ظاهری طبیعی تر را به همراه دارند. خانم‌هایی که بافت سینه به میزان کافی دارند، می توانند از این نوع پروتز استفاده کنند.

 موقعیت قرارگیری مطب یا کلینیک

معمولا، هزینه زندگی در شهرهای بزرگی مانند تهران، اصفهان، شیراز و… نسبت به شهرهای کوچک و شهرستان‌ها بیشتر است. این تفاوت هزینه‌ها ممکن است به دلیل هزینه‌های اجاره مسکن، مواد غذایی، حمل و نقل، خدمات و سایر هزینه‌های روزمره در شهرهای بزرگ باشد. این وضعیت نیز می‌تواند در تعیین هزینه‌  جراحی پروتز سینه تاثیرگذار باشد. بنابراین، موقعیت قرارگیری مطب یا کلینیک می‌تواند بر قیمت پروتز سینه موثر باشد. وجود کلینیک جراحی در موقعیت مکانی مناسب و داشتن تجهیزات پیشرفته، ممکن است هزینه‌ جراحی را افزایش دهد.

تخصص و تجربه پزشک و قیمت  پروتز سینه

دیگر عوامل تاثیرگذار بر هزینه پروتز سینه

از دیگر عوامل تاثیرگذاربر هزینه پروتز سینه می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  1. میزان دستمزد جراح
  2. بیمارستانی که قرار است فرد در آنجا بستری شود.
  3. تجهیزات مورد استفاده در عمل
  4. داروهای مورد نیاز برای استفاده در قبل و بعد عمل جراحی
  5. مدت زمان بستری شدن فرد در بیمارستان
  6. آزمایش‌های لازم برای انجام عمل پروتز سینه

بیشتر بخوانید: مراقبت های بعد ازعمل پروتز سینه

نتیجه‌گیری

قیمت پروتز سینه را نمی‌توان به صورت ثابت و  قطعی اعلام نمود، زیرا قیمت‌ها متناسب با عوامل مختلفی تعیین می‌گردند. از جمله این عوامل می‌توان به تخصص و تجربه پزشک، مارک پروتز مورد استفاده، اندازه پروتز، موقعیت قرارگیری مطب یا کلینیک و… اشاره نمود. برای اینکه از هزینه دقیق این عمل مطلع شوید باید به صورت حضوری با پزشک خود مشورت کنید.

سوالات متداول

هزینه پروتز سینه چقدر است؟

قیمت پروتز سینه متغیر است و به عوامل مختلفی مانند نوع پروتز، برند، موقعیت جغرافیایی مطب یا کلینیک، مارک پروتز سینه و… بستگی دارد.

آیا اندازه پروتز سینه بر روی قیمت آن موثر است؟

اندازه پروتز سینه یکی از عواملی است که تا حدی می‌تواند بر روی قیمت آن موثر باشد.

آیا نوع پروتز مورد استفاده بر روی هزینه پروتز سینه اثرگذار است؟

بله. نوع پروتز مورد استفاده نیز می‌تواند تا حدی بر روی قیمت آن اثرگذار باشد. برای اینکه اطلاعات دقیقی در مورد هزینه انجام این عمل داشته باشید، بهتر است توسط پزشک متخصص ویزیت شوید تا او با بررسی تمام جانب قیمت دقیق را به شما اعلام کند.

آیا هزینه جراحی پروتز سینه تحت پوشش بیمه قرار می گیرد؟

لازم است در ابتدا این نکته را ذکر نماییم که عمل جراحی پروتز سینه، جزو عمل های زیبایی محسوب می شود پس جهت پاسخ به این سوال که آیا این عمل تحت پوشش بیمه قرار می گیرد باید بگوییم که خیر بیمه به هیچ عنوان این عمل زیبایی را تحت پوشش خود قرار نمی دهد. همچنین لازم است بدانید که عمل پروتز سینه، علاوه بر زیبایی در بازسازی و ترمیم سینه ها نیز کابرد به سزایی دارد پس از این رو لازم است در انتخاب جراح خود نهایت حساسیت را به خرج دهید و صرفا به دلیل پرداخت هزینه کم تر عوارض های جبران نا پذیر و خطرناکی را به خود وارد نکنید.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *